سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه:

آیت‌الله مصباح چشمه جوشان علم و معرفت بود

علی‌اکبری گفت: علامه مصباح یزدی مانند چشمه جوشان علم و معرفت و اخلاق جوشید و جان مشتاقان را سیراب کرد.

به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت ارتحال عالم متفکر و انقلابی، فقیه و فیلسوف و مفسر عالیقدر حضرت آیت ‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه) حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

روح بلند عالم متفکر و انقلابی، فقیه و فیلسوف و مفسر عالیقدر حضرت آیت ‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست و به جوار ارواح پاک عالمان و شهیدان، شتافت.

ایشان در طول بیش از شصت سال حیات پربرکت علمی و تحقیقی و سلوکی و تربیتی خود، مانند چشمه جوشان علم و معرفت و اخلاق جوشید و جان مشتاقان را سیراب کرد.

آن عالم ربانی، بزرگمرد میدان مجاهدت های خاموش در تربیت نیرو و ترویج معارف الهی در سالهای قبل از انقلاب در مبارزه با طاغوت و الحاد و انحراف بود. ‌درسالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، علیرغم ایفای نقش موثر در جامعه مدرسین و شورای عالی انقلاب فرهنگی و دفتر وحدت حوزه و دانشگاه و مجلس معظم خبرگان؛ عرصه تربیت و تعلیم و تحقیق را رسالت اصلی خود دانست و‌ تا آخرین روزهای عمر بابرکتش، لحظه ای از پای ننشست.

نسل‌هایی از جوانان گذشته و اکنون ایران اسلامی، مدیون و‌ وامدار آثار تالیفی و جهاد تربیتی او هستند.


بیشتر بخوانید

علّامه مصباح یزدی یک متفکر ممتاز در جهان تشیع بود


آن تربیت یافته مکتب امام راحل(ره) و علامه طباطبایی ‌و خوشه چین خرمن فیض آیت الله العظمی بهجت، از روحی مصفا و جانی مهذب و تواضعی سرشار و لسانی نافذ و قلمی روان برخوردار بود. از رهگذر آثار قلم و بیان سازنده او، هزاران جان شیفته از طلاب و دانشجویان و فضلا بهره ها برده و خواهند برد. نگاه عمیق و بصیرت نافذش در تشخیص خطوط و جریان‌های انحرافی، صراحت و شجاعت و صلابتش مثال زدنی‌اش ایشان را آماج حملات مسموم دشمنان و منحرفان قرار داده بود.

آثار تالیفی ایشان در عرصه معارف قرآنی و حدیثی و فلسفی و ‌حکمی و اخلاقی هرکدام چشمه جوشان هدایتند که در خلا وجود آن بزرگمرد جان‌‌های مشتاق را رهنمون خواهند بود. شاگردان و تربیت شدگان ایشان در حوزه علمیه خصوصا در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و نیز مستفیدان ایشان درمجامع دانشگاهی، بحمدالله منشأ آثار و برکات زیادی هستند.

سرانجام آن عالم خدمتگزار و بصیر پس از عمری تلاش و مجاهدت انقلابی درخدمت به اسلام و تشیع و حوزه های علمیه و انقلاب و نظام اسلامی، در ایامی که منور به ذکر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است و در شبی که معطر به عطر شهادت سردار دلها است، به لقاءالله پیوست.

اینجانب با قلبی آکنده از اندوه و غم، فقدان غمبار علامه بزرگوار آیت الله مصباح یزدی را ازلسان اعضای مکرم شورای سیاستگذاری و نمایندگان معزز ولی فقیه در استانها و امامان محترم جمعه سراسر کشور، به محضر حضرت ولیعصر ارواحنافداه، رهبرحکیم انقلاب، حوزه مقدسه علمیه قم و شاگردان و مستفیدان و علاقمندان و به ویژه خاندان مکرم ایشان تسلیت و تعزیت می گویم و علو درجات آن روح پاک و صبر و اجر را برای بازماندگان و علاقمندان ایشان تمنا می کنم.

محمدجواد حاج علی اکبری

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.