سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهکده علوم دندانپزشکی به صورت پایلوت در چهارمحال و بختیاری راه اندازی می‌شود

دهکده علوم دندانپزشکی با نام سردار دل ها در استان چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت در کشور راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهزاد هوشمند دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: به منظور گرامیداشت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دهکده علوم دندانپزشکی به نام سردار دل‌ها در استان چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت در کشور احداث می‌شود.

او  در نشست هم اندیشی با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به قابلیت‌های موجود در استان چهارمحال و بختیاری، احداث مجتمع جامع خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، پژوهشی، رفاهی و فرهنگی سلامت دهان و دندان در قالب یک دهکده علوم دندانپزشکی به نام سردار دل‌ها به صورت پایلوت در کشور، به عنوان یک ایده نو مطرح شده است.

هوشمند اضافه کرد: پیش بینی شده با حمایت استاندار محترم و مدیران استانی، این مجتمع در فضایی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع احداث گردد که علاوه بر رفع نیاز‌های استانی و فرا استانی، در ارتقاء جایگاه کشور نقش آفرین است.


بیشتر بخوانید


دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با بیان اینکه وظیفه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء سلامت دهان و دندان است افزود: اهمیت سلامت دندان در ارتقاء سلامت عمومی و بالعکس یک حلقه مفقوده در سیستم نظام سلامت می‌باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

هوشمند وضعیت کنونی دانشکده دندانپزشکی شهرکرد را از لحاظ فضای فیزیکی، خارج از استاندارد‌های موجود ارزیابی کرد و گفت: این درحالی است به لحاظ آموزشی، سطح علمی و سواد دانشجویان دندانپزشکی این استان بسیار بالاتر و مطلوب‌تر از سایر دانشجویان کشور است.

او ادامه داد: امید است با برنامه‌ریزی و حمایت وزارت بهداشت، دانشکده دندانپزشکی شهرکرد به شرایط استاندارد و قابل قبول دست یابد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اشاره به لزوم افزایش سواد سلامت مردم در جامعه اظهارداشت: باید در راستای نهادینه کردن آموزش بهداشت دهان و دندان، طرح توزیع رایگان نخ دندان و مسواک بین دانش آموزان در مدارس اجرایی گردد.

هوشمند با اشاره به استفاده از انجمن‌های علمی تخصصی افزود: راه اندازی رشته تحصیلی کارشناسی پروتز از سال تحصیلی آینده با پذیرش ۱۰ دانشجوی بومی در این استان به منظور ارتقای دانش سلامت دهان و دندان و فک و صورت الزامی است.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.