سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نهال کاری با هدف مقابله با ریزگرد‌ها در جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت: نهال کاری در جنوب استان کرمان با هدف مقابله با ریزگرد‌ها با جدیت ادامه دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان امروز در حاشیه بازدید از نهال کاری در منطقه تل سیاه جیرفت، هدف از اجرای پروژه نهال کاری در این منطقه را کنترل فرسایش بادی و ریزگردها، افزایش سرانه پوشش گیاهی مناطق بیابانی، تولید اکسیژن، لطیف شدن هوا، کمک به تنوع زیستی و بازگشت گیاهان بومی منطقه به اکوسیستم عنوان کرد و گفت: این مسئله اقدامی مؤثر در زمینه کنترل ریزگرد‌ها است.

او افزود: نهال‌های کشت شده از نوع کنار و کهور (سازگار با شرایط اکوسیستم منطقه) هستند.

 احمدی با اشاره به اینکه این پروژه در مساحتی برابر با ۳۷۸ هکتار است، تصریح کرد: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

او با اعلام اینکه سطح جنگل‌های طبیعی در منطقه جنوب کرمان بالغ بر ۴۸۴ هزار هکتار است، تصریح کرد: ذخیره گاه گونه انار شیطان (گلپرکی) منطقه دلفارد شهرستان جیرفت با مساحتی بالغ بر ۵۰ هکتار از بزرگترین ذخیره گاه‌های جنگلی خاورمیانه به شمار می‌رود.

او دو ناحیه رویشی ایرانی تورانی و خلیج عمانی و همچنین تنوع اقلیمی بالا در منطقه جنوب کرمان را پتانسیل‌های بسیار مثبت این منطقه دانست.

احمدی بیان داشت: بادام کوهی، بنه، کسور و گونه‌های جنگلی ارس گونه‌های غالب مناطق ایرانی تورانی در جنوب کرمان هستند.

او افزود: به دنبال حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی، ۱۸ رویشگاه انار شیطان در منطقه جنوب کرمان شناسایی شده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.