سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

لزوم تقویت ترانزیت ریلی میان ایران و چین/ تجارت خارجی نیازمند رسیدگی است

حریری گفت: در صورتی که خط ریلی میان ایران و چین کامل شود، هر دو کشور می‌توانند سالیانه درآمد زیادی از این طریق حاصل کنند.

مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترک ایران و چین در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص راه‌های ارتباطی ایران و چین اظهار کرد: در حال حاضر از سه راه آبی، ریلی و هوایی به کشور چین راه داریم که بیشتر تردد‌های تجاری از طریق آبی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حدود ۶ سال است که راه ارتباطی ریلی میان دو کشور بر قرار شده، اما این راه نتوانست آن طور که باید موفق حاصل باشد به طوری که تعداد بسیار کمی قطار از این راه آهنی طی این مدت ۶ سال عبور کرد.
بیشتر بخوانید

رئیس اتاق مشترک ایران و چین بیان کرد: هزینه استفاده تجاری از راه آهن ایران و چین برای تجار بسیار زیاد است و به همین خاطر راه آبی را ترجیح می‌دهند و برای تردد روزانه قطار از این خطوط باید زیر ساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

حریری ادامه داد: در صورتی که خط ریلی میان ایران و چین کامل شود، هر دو کشور می‌توانند سالیانه درآمد زیادی از این طریق حاصل کنند به طوری که کشور‌های منطقه می‌توانند از این راه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ایران یکی از کشور‌های پر تردد و استراتژیک در زمینه تجارت است به طوری که بسیاری از کشور‌ها برای راهیابی به آب‌های آزاد همچنین دسترسی به بسیاری از کشور‌هایی که حرف اول را در زمینه تجارت می‌زنند، از خاک ایران استفاده می‌کنند.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین ابراز کرد: با وجود این زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌های استثنایی که ایران در بین کشور‌های آسیا به خصوص مجاور خود دارد، اما استفاده مناسبی از آن‌ها نمی‌شود در صورتی که می‌توان سالیانه درآمد چشمگیری از این بخش برای کشور حاصل کرد.

حریری مطرح کرد: بسیاری از کشور‌ها برای انجام حمل و نقل‌های تجاری خود نیاز به ورود به ایران دارند و در صورتی که زیر ساخت‌های مربوط به این موضوع در کشور گسترش پیدا کند، کشور‌ها از این مهم استقبال خواهند کرد.

وی افزود: سالیانه در کشور هزینه‌های زیادی برای صنایع مختلف می‌شود، اما نتیجه‌ مطلوبی با توجه به هزینه‌ها حاصل نمی‌شود، اگر بخشی از این هزینه‌ها صرف بخش تجارت خارجی کشور می‌شد، قطعا درآمد‌های ارزی کشور بیشتر و حجم تولیدات داخلی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در پایان اظهار کرد: شهر بندری به عنوان مهم‌ترین سرمایه برای هر کشوری محسوب می‌شود که بسیاری از کشور‌ها از آن بی بهره اند، اما ایران با دارا بودن تعداد زیادی شهر‌های بندری با ظرفیت‌های زیاد، از آن‌ها استفاده کاربردی نمی‌کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
همه جوره جنس چینی رو دارن وارد میکنن فقط مونده از طریق ریل ...دیگه باید تمام اصناف منتظر بسته شدن باشن چون واردات وحشتناک چینی از طریق رانت ریل در راه است