سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت پرهیز از عادی پنداری و تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

استاندار اردبیل بر ضرورت پرهیز از عادی پنداری و تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مهار بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه جلسه بررسی روند اجرای طرح شهید سلیمانی با تاکید بر پرهیز از عادی پنداری و بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را از جمله ضرورت های کنترل شیوع کرونا در جامعه ذکر کرد.

او با اشاره به تعطیلی سه هفته ای بازاریان و اصناف در موج سوم کرونا در استان ،از این قشر خواست با مطالبه گری از مردم و مراجعان برای رعایت دستورالعمل های بهد اشتی از بروز محدودیت های بعدی در کسب و کار جلوگیری کنند.

او افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و خصوصا استفاده ۹۰ درصد مردم از ماسک ، شیوع کرونا در جامعه که منجر به محدودیت های کسب و کار می شود را مانع شده و از اعمال محدودیت ها جلوگیری می کند. 

استاندار اردبیل از غربالگری ۹۰ درصد از جمعیت استان به تعداد یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد.

بهنام جو گفت: با اجرای موفق این طرح شاهد مهار فازسوم کرونا در استان هستیم که بیماریابی و انجام تست برای افراد مشکوک بیش از پیش بر اثر بخشی این اقدام افزوده است.

او بیان کرد: ۷ هزار و ۳۵۵ نفر افراد مشکوک در جریان اجرای این طرح شناسایی شده و به واسطه این افراد از ۱۳ هزار و ۲۵۸ نفر تست شده اند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: علاوه بر افراد مشکوک شناسایی شده، از ۱۰ نفر از اطرافیان فرد مشکوک نیز تست کرونا گرفته شده و تست ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مثبت تشخیص داده شده است.

بهنام جو اظهار کرد: با این اقدامات و تلاش بسیجیان، کادر درمان و همکاری مردم ویروس در سطح استان در حال کنترل است و هم اکنون تعداد بستری ها به زیر ۲۵۰ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه در اوج تلفات ۲۲ نفر فوتی داشتیم ، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد فوتی ها به حدود چهار نفر رسیده و با همکاری مردم و تلاش بسیجیان و کادر پزشکی این میزان کاهش هم خواهد یافت.

بهنام جو با اشاره به نمونه های شناسایی بیماران ، افراد مشکوک و انجام تست از اطرافیان آن ها ، همکاری مردم با عوامل اجرایی طرح شهید سلیمانی را مورد تاکید قرار داد.

استاندار اردبیل بیان کرد: افراد بیمار باید با ماندن در قرنطینه در راستای تحقق اهداف طرح و کاهش تلفات با کادر درمان همکاری کنند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.