سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۲۸ برنامه ویژه هنری در دومین کنگره شهدای یزد

رئیس کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد گفت: تا پایان کنگره ملی شهدا، ۲۸ برنامه شاخص برای ترویج فرهنگ و سیره شهدا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عباس ملازینلی رئیس کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد در نشست خبری کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با بیان اینکه باید با استفاده از فضا سازی فرهنگی ارتباط شهدا با مردم را نزدیک کنیم، گفت: باید از سیره و سبک زندگی شهدا درس بگیریم و در قالب فعالیت‌های مختلف هنری آن را به جامعه بازتاب دهیم.

او با بیان اینکه با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، نسل جوان در کنگره شهدا مورد توجه قرار گیرد، افزود: کمیته فرهنگی می‌تواند موثرترین و قوی‌ترین کمیته در کنگره شهدا باشد، از این رو در فعالیت‌های فرهنگی و هنری سعی شده است تا محتوا‌های تولید شده متناسب با کودکان و نوجوانان باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد با اشاره به اینکه این کمتیه برنامه‌های مختلفی را با کانون‌های مختلف برگزار می‌کند، گفت: با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره قصه گویی سرداران شهید و شهدای استان در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

ملازینلی اظهار داشت: ساخت ۳۰ دقیقه انیمیشن سه بعدی با موضوع دفاع مقدس، ۱۰ طرح اینفوگرافی با موضوع شهدا، ساخت ۱۰ دقیقه موشن گرافی با موضوع نقش سپاه الغدیر در عملیات دفاع مقدس، ساخت تیزر تبلیغاتی دومین کنگره ملی شهدای استان، ساخت ۱۰ دقیقه سرود و ... از جمله فعالیت‌های کمتیه هنری در دومین کنگره ملی شهدای استان است.

رئیس کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد با بیان اینکه چهار برنامه ویژه برای معرفی شهدای استان در این کمتیه در نظر گرفته شده است، افزود: ساخت مستند ویژه شهدا، آماده سازی و آذین بندی اتوبوس گردشگری ویژه شهدا، ساخت رادیو شهر آرا با محوریت چهار شهید شاخص استان و ساخت سه قسمت ویژه برنامه یزد بانو با محوریت شهدای شاخص زن استان از جمله برنامه‌های کمیته فرهنگی است.

او با اشاره به ساخت ۱۵ تندیس سرداران شهید توسط کمیته هنری، ادامه داد: تهیه و پخش مجموعه ۱۰ قسمتی تلوزیونی اوج هنر با موضوع شهدا، ساخت ویژه برنامه روایت عاشقی به مناسبت اولین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی در ۹ قسمت ۴۰ دقیقه ای، مسابقه ویژه کتابخوانی با محوریت شهدای مدافع حرم، ساخت ویژه برنامه مخفی شو با محور مخصوص شهدا و... از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگی است.

ملا زینلی با اشاره به دومین سال برگزاری جشنواره طنز خش دلانه، افزود: بخشی با عنوان طنز دفاع مقدس به این جشنواره اضافه شد و محتوا‌های فرهنگی شاخص و قابل توجهی از سوی هنرمندان استان در این زمینه تولید شد.

اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعم یزد با محوریت خدمت رسانی و محرومیت زدایی اسفند ماه امسال به میزبانی شهر یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.