سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح پویش ملی نهالکاری در اراضی جنگلی خرم بید

طرح پویش ملی نهالکاری در اراضی جنگلی خرم بید اجرا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سلیمانی و فخری زاده، عملیات نهالکاری مشارکتی با حضور فرماندار، امام جمعه بخش مشهد مرغاب، دادستان شهرستان، جمعی از مسئولان ارشد شهرستانی،  فعالان منابع طبیعی و سمن‌های مردم نهاد در جنگل‌های آسیب دیده از آتش سوزی منطقه چنارو خرم بید آغاز شد.

کمال میرزایی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم بید با اشاره به اجرای طرح پویش ملی نهال کاری با شعار نگذاریم آبی آسمان، سرسبزی طبیعت و زلالی آبی و آواز پرندگان برای کودکانمان خاطره شود، گفت: در این طرح با استفاده از گونه بنه، بادام کوهی و ارژن ۳۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی خرم بید بذرکاری و نهالکاری شد.

او، طرح پویش ملی نهال کاری همگانی را گامی مهم در راستای حفظ، احیاء و توسعه جنگل و مراتع دانست و بیان کرد: بهره گیری از مشارکت قشرهای مختلف مردم به ویژه دوستداران و همیاران طبیعت، گروه‌های مردم نهاد، نوجوانان و جوانان از ویژگی‌های مهم اجرای این طرح در شهرستان خرم بید است.

میرزایی، هدف از اجرای این طرح را احیاء و بازسازی جنگل‌های آسیب دیده از آتش سوزی، توسعه فضای سبز،  جلوگیری از فرسایش، جذب توریست و مشارکت مردم در امر نهالکاری برشمرد.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.