سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وداع و تشییع شهدای گمنام در استان سمنان بدون تجمع عمومی برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: مراسم اقامه نماز، وداع و خاکسپاری شهدای گمنام، به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در این استان بدون حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان ضمن بیان اینکه پیکر  شهدای گمنام وارد استان سمنان شده است ابراز داشت: مراسم اقامه نماز و وداع با پیکر این شهدا روز شنبه از ساعت ٩ و ٣٠ دقیقه روز شنبه به امامت نماینده ولی فقیه در استان و با حضور برخی از مسئولین و خانواده شهدا، در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار می‌شود. 

او با بیان اینکه سرودخوانی و مارش نظامی از برنامه‌های این مراسم است افزود: بعد از اقامه نماز تشییع پیکر این شهدا به صورت تردد خودرویی و بدون حضور مردم، به سمت معراج شهدا واقع در خیابان سعدی سمنان انجام می‌شود و نمایندگان شهرستان‌های محل خاکسپاری پیکر شهدا را تحویل می‌گیرند و به محل خاکسپاری منتقل می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: صدا و سیمای مرکز سمنان این مراسم را به صورت زنده پخش می‌کند و دلباختگان راه شهدا می‌توانند همدل و همنوا با این آیین‌ها به صورت مجازی همراهی کنند. 

سرهنگ سلامی بیان کرد: همچنین آیین‌های وداع مختلفی از صبح دیروز چهارشنبه آغاز شده و تا عصر جمعه با حضور گروه‌های خاص ادامه دارد که به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

استان سمنان میزبان ۶ شهید گمنام و خوشنام دوران دفاع مقدس است که قرار است در مناطق روستایی، دانشگاهی و نظامی استان خاکسپاری شوند. 

انتهای پیام/ گ 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.