سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای ۳۳۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان فارس

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس از اهدای ۳ هزار و ۳۰۹ سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  محمد بدری با بیان اینکه کمیته امداد فارس سالانه به طور میانگین ۵ هزار نوعروس تحت حمایت را روانه خانه بخت می‌کند، گفت: از ابتدای امسال ۳ هزار و ۳۰۹ سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد فارس اهدا شده که این اعتبار با مشارکت خیران و مراکز نیکوکاری تامین شده است.

او با بیان اینکه در سال‌های قبل با ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال یک سری جهیزیه برای نوعروسان تامین می‌شد، اما امسال به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها ۲۱۰ میلیون ریال باید هزینه شود، عنوان کرد: امسال کار ویژه‌ای که در بحث جهیزیه کالا در کمیته امداد فارس انجام شد اهدا ۱۷۰۰ سری جهیزیه در بسته ۱۵ و ۱۲ قلم کالا با سرانه ۲۱۰ و ۱۱۰ میلیون ریال به نوعروسان بود.

بدری با بیان اینکه در کنار اقلام جهیزیه یک بسته فرهنگی هم به نوعروسان اهدا می‌شود، بیان کرد: نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد قبل از دریافت جهیزیه باید در کلاس مشاوره امداد شرکت کنند و آموزش‌های لازم و مهارت‌های زندگی را فرا بگیرند.

او با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مددجویی برای دریافت جهیزیه در صف انتظار نیست و هیچ پشت نوبتی دریافت جهیزیه در کمیته امداد فارس نداریم، گفت: در کنار بحث اهدا جهیزیه به خانواده‌هایی که مشکل داشتند وام‌هایی تحت عنوان وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

بدری افزود: ۵۰ درصد اعتبار این وام‌ها از محل اعتبارات مردمی و ۵۰ درصد هم از محل اعتبارات امدادی و منابع امدادی تامین شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.