سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز آبرسانی به سه روستا در فارس

طرح آبرسانی به سه روستای شهرستان فیروزآباد آغاز شد و طرح ارتقای سامانه آب شیرین کن بخش بیرم شهرستان لارستان نیز به انجام رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا اکبری مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان فیروزآباد،گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به سه روستای منطقه وحدت آباد فیروز آباد آغاز شد که در قالب این طرح سه روستای وحدت آباد، همت آباد و امیرآباد از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

او، با اشاره به اعتبار ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی طرح آبرسانی، بیان کرد: این طرح  شامل اجرای بیش از ۶ هزار متر خط انتقال و نصب سامانه کلرزنی به منظور گندزدایی آب آشامیدنی است.

اکبری، تصریح کرد: اعتبار  این طرح از محل سه درصد اعتبارات نفت و گاز و صندوق توسعه ملی تامین شده است و با اجرا و بهره برداری از این طرح جمعیتی بالغ بر۷۰ خانوار روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

ارتقای سامانه آب شیرین کن بخش بیرم

رستم اکبر نژاد رئیس اداره  آبفای بخش بیرم شهرستان لارستان، ادامه داد: با بهسازی و ارتقای سامانه تصفیه آب و آب شیرین کن  روستای بالاده بخش بیرم، خدمات این آب شیرین کن از لحاظ سطح کمی و کیفی افزایش یافت.

او، افزود: آب آشامیدنی مردم‌ روستای بالاده بخش بیرم  شهرستان لارستان به دلیل غیر قابل آشامیدن بودن آب چاه های موجود ، از طریق آب شیرین کن تامین می شود که آب چاه ها  برای  مصارف بهداشتی استفاده می شود.

اکبرنژاد، اضافه کرد: پس از بازدید مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس از سیستم های تصفیه آب در بخش بیرم و بررسی های کارشناسی ، تصمیم به بهسازی و ارتقای آب شیرین کن روستای بالاده گرفته شد.

رئیس اداره  آبفای بخش بیرم شهرستان لارستان، اظهار کرد: این آب شیرین کن تاکنون توانایی تولید ۳۰ متر مکعب آب را در شبانه روز داشت که با توجه به افزایش تقاضا در روستای بالاده ، آبکنه و بخش بیرم با افزایش تولید این دستگاه  و توان خدمت رسانی مطلوب به مردم، عملیات اجرایی ارتقای این آب شیرین کن آغاز شد.

اکبرنژاد، گفت: با اصلاح و ارتقای سیستم تصفیه و تعویض فیلترهای میکرونی و اصلاح لوله کشی و استقرار مناسب جایگاه  علاوه بر افزایش ظرفیت تولید دستگاه از ۳۰ متر مکعب آب سالم به ۶۰ متر مکعب آب در شبانه روز، سطح کیفی آب تولیدی نیز افزایش یافت و مردم روستاهای بالاده و آبکنه و  بخش بیرم از این آب  آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

بخش بیرم در فاصله ۳۹۶ کیلومتری جنوب فارس و شهرستان فیروز آباد در فاصله ۱۱۱کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارند.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.