سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احضاریه دادگاه آمریکایی برای بن سلمان و بن زاید

مجری شبکه الجزیره قطر تصاویری را از احضاریه صادره از سوی یک دادگاه در آمریکا برای ولیعهدهای عربستان سعودی و امارات منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت عربی پست، یک دادگاه در آمریکا، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی و «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی را برای پاسخگویی درباره اتهامات وارده به آن‌ها در خصوص پرونده هک تلفن همراه و انتشار تصاویر خصوصی «غاده عویس» خبرنگار لبنانی شبکه الجزیره احضار کرد.

این خبرنگار در ۲۷ دسامبر تصاویر احضاریه دادگاه فلوریدا که برای بن سلمان و بن زاید به عنوان طراحان اصلی پشت پرده هک شدن تلفن همراهش، فرستاده شده است را منتشر کرد.

این تصاویری نشان می‌دهد که یک دادگاه فدرالی در فلوریدا این دو مقام مسئول سعودی و اماراتی را احضار کرده است و به آن‌ها تا پنجم ژانویه آتی مهلت داده تا برای پاسخ به اتهامات پرونده مذکور در دادگاه حاضر شوند در غیر این صورت قاضی دادگاه این اختیار را دارد که حکم غیابی در حق آن‌ها صادر کند.

او در دهم دسامبر جاری نیز در پستی توئیتری نوشت که از بن سلمان و بن زاید در دادگاهی در فلوریدا شکایت کرده است. زیرا آن دو گمان می‌کنند که می‌توانند خواسته‌هایشان را با پول بخرند یا دیگران را بترسانند، اما این اشتباه است. گمان می‌کنند که امکان محاکمه آن‌ها وجود ندارد و می‌توانند به رفتار‌های مستبدانه خود ادامه دهند.

سازمان پژوهشی کانادا ماه میلادی جاری اعلام کرد که تلفن همراه ده‌ها کارمند شبکه خبری الجزیره از جمله غاده عویس در حمله‌ای سایبری هک شده که به احتمال زیاد از سوی امارات یا عربستان بوده است.

این خبرنگار لبنانی که به علت انتشار گزارش‌هایی از نقض حقوق بشر در ریاض و ابوظبی هدف هک قرار گرفت، اعلام کرد که با پخش شدن تصاویر شخصی او، اسناد مالی جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مدعی شده بودند او از دولت قطر در ازای فعالیت مبالغی علاوه بر حقوقش دریافت می‌کند.

بن سلمان در سال جاری با مجموعه‌ای از دادخواست‌های قضایی و شکایت در دادگاه‌های آمریکایی مواجه شده که مهمترین آن‌ها شکایت «سعد الجبری» افسر اطلاعاتی سابق سعودی، به اتهام صدور دستور ترور او و «خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقچی»، به اتهام صدور دستور قتل او در داخل کنسولگری عربستان در استانبول بود.

با این حال ولیعهد سعودی اتهامات وارده را به علت برخورداری از قانون مصونیت قضایی مقامات خارجی از پرونده‌های قضایی در آمریکا تکذیب می‌کند و همچنین به علت رابطه خانودگی با پادشاه سعودی و جایگاهی که در عربستان دارد از مصونیت قضایی خود در راستای حذف مخالفان و فعالان حقوقی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.