سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمت رسانی به واحد‌های تولیدی اردبیل افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با افزایش همکاری‌ها با شرکت‌های خدماتی، خدمت رسانی به واحد‌های تولیدی اردبیل افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی با تعامل با واحد‌های تولیدی و شرکت‌های خدماتی میسر می‌شود که در صورت تحقق این امر، شهرک‌های صنعتی استان از شتاب بیشتری در توسعه پایدار برخوردار خواهند شد.

او بیان کرد: یکی از اهداف تشکیل شرکت‌های خدماتی، کم کردن تصدی‌گری بخش دولتی و برون سپاری اداره امور شهرک‌ها به صاحبان واحد‌های صنعتی است که در این خصوص تاکنون اداره امور ۶ شهرک و ناحیه صنعتی استان به شرکت‌های خدماتی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل شرکت‌های خدماتی را متشکل از صاحبان صنایع همان شهرک برشمرد و افزود: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی ملزم به واگذاری امور شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی هستیم که این واگذاری‌ها به صاحبان صنایع، این فرصت را برای واحد‌های تولیدی فراهم نموده تا در راستای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مناسب، برای ارتقاء نگهداری شهرک‌های صنعتی بیش از پیش فعالتر عمل کنند.

اهلی ادامه داد: البته مشکلاتی در پیش روی این شرکت‌های خدماتی وجود دارد که با تعامل با مسئولین استانی و با یک برنامه ریزی مدون می‌توان بر این مشکلات چیره شد.

او یکی از مشکلات موجود برای شرکت‌های خدماتی را عدم اختصاص بودجه مشخص برای این شرکت‌ها و نبود درآمد پایدار برای آنان دانست و افزود: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی یکی از راه‌های خودکفایی شرکت‌های خدماتی برای اداره امور شهرک‌های صنعتی، دریافت حق شارژ به منظور ارائه خدمات به واحد‌های صنعتی است که متاسفانه با توجه به اینکه امکان اخذ تمامی این هزینه‌ها از سوی واحد‌های تولیدی امکان پذیر نیست این موضوع شرکت‌های خدماتی را در تنگنای مالی قرار داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل یکی از راهکار‌های مناسب به منظور تامین اعتبار مطمئن برای شرکت‌های خدماتی را تصویب و تعلق بخشی از درآمد مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی برشمرد و افزود: در صورت تصویب و اجرای این مصوبه، وضعیت و توان مالی شرکت‌های خدماتی افزایش و در نتیجه ارائه خدمات آنان به واحد‌های صنعتی بهبود خواهد یافت.

اهلی شرکت‌های خدماتی را به عنوان یک بازوی اجرایی مهم برای شرکت شهرک‌های صنعتی برشمرد و خاطرنشان کرد: شرکت‌های خدماتی به عنوان یک بازوی اجرایی، نقش مهمی در اداره امور شهرک‌ها و ارائه خدمات مطلوب به واحد‌های صنعتی ایفا می‌کنند که بایستی تلاش گردد تا با تکمیل زیر ساخت‌ها و ارائه خدمات مناسب تر، سطح رضایت مندی واحد‌های صنعتی را افزایش دهیم.

او از شرکت‌های خدماتی دعوت نمود تا با تعامل و شناسایی مشکلات موجود، نسبت به تهیه برنامه عملیاتی و منسجم اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.