سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساخت نخستین مدرسه طرح «آجر به آجر» استان یزد در اشکذر

با حضور جمعی از مسئولان ساخت نخستین مدرسه در قالب پویش ملی طرح «آجر به آجر» استان یزد در اشکذر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ساخت نخستین مدرسه در چارچوب پویش ملی طرح «آجر به آجر» در استان یزد  با حضور سرتیپ محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی و جمعی از مسئولان محلی در بخش محروم خضرآباد شهرستان اشکذر آغاز شد.

جواد ذاکر، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد گفت: وزارت آموزش و پرورش با هدف هم افزایی و استفاده از کمک  اقشار مختلف مردم طرح «آجر به آجر» را طراحی کرده است تا هر فردی بتواند با هر میزان سرمایه، در طرح مدرسه سازی مشارکت کند.

ذاکر با بیان اینکه طرح مذکور با جدیت در دستور کار این اداره کل قرار دارد و به صورت جدی پیگیری می‌شود، افزود: در قالب این طرح هر یک از شهروندان استان یزد و یزدی‌های مقیم دیگر استان‌ها بر حسب توان مالی که دارند، می‌تواند در ساخت مدارس خیری  استان مشارکت داشته باشد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد تصریح کرد: در این طرح افراد با سرمایه بسیار اندک می‌توانند شرکت کنند و از خود باقیات صالحات را به یادگار بگذارند.

 ذاکر ادامه داد: گسترش مشارکت خرد مردمی در امر مدرسه سازی در واقع مهمترین راهبرد طرح یادشده است که در قدم اول در نظر است فرهنگ مدرسه‌سازی را در میان اقشار مختلف جامعه توسعه دهیم.

او با قدردانی از خیران استان یزد در ساخت و تامین فضا‌های آموزشی افزود: در سال جاری با توجه به اقدامات انجام شده تعهدات خیران مدرسه ساز استان سه برابر نسبت به سال قبل رشد دارد.

ذاکر با اشاره به مشارکت نیرو‌های مقاومت بسیج در ساخت مدرسه در مناطق محروم ادامه داد: در این مورد جلسات مختلفی در استان برگزار شد ماحصل آن ساخت چهار هزار مترمربع فضای آموزشی است.

او با اشاره به فرسودن بودن ساختمان فضا‌های آموزشی خضرآباد اشکذر گفت: فضا‌های آموزشی موجود برای تحصیل دانش آموزان مناسب نیست و به همین علت با همکاری گروه جهادی شهید مدافع حرم الله دادی ساخت نخستین مدرسه پویش ملی طرح آجر به آجر در این منطقه آغاز شد.

ذاکر اظهار امیدواری که همه مسوولان ادامه دهنده راه شهدا و خدمتگزاران خوبی برای مردم باشند و اقدامات خوبی را رقم بزنند.

همچنین هادی هادی نسب، فرماندار اشکذر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید الله دادی اظهار امیدواری کرد که  با فراهم کردن زیرساخت‌ها در بخش  خضرآباد مهاجرت معکوس به این منطقه آغاز شود.

هادی نسب افزود: برخی مسایل و مشکلات در حوزه‌های مختلف در این منطقه وجود دارد که با همراهی گروه‌های جهادی رفع می‌شود.

او ادامه داد: خشت گذاری ساخت نخستین مدرسه با سه کلاس درس شهید مدافع حرم الله دادی در راستای پویش ملی طرح آجر به آجر در استان یزد با زیر بنای ۲۵۰ مترمربع و پیش بینی ۱۲ میلیارد ریال کمک مردمی آغاز شد.

فرماندار اشکذر اضافه کرد: اعتبار ساخت این فضای آموزشی در راستای طرح یادشده با کمک‌های خُرد  پنج هزار و ۲۰۰ نفر از مردم نیک اندیش استان و با همت گروه جهادی شهید الله دادی تامین شد و در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

خضرآباد با دو هزار نفر جمعیت از توابع  اشکذر است و مرکز این شهرستان ۳۰ هزار نفری در ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.