سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف سم در جویبار کمتر از میانگین جهانی

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: متوسط مصرف آفت کش‌ها در این شهرستان کمتر از میانگین مصرف دنیا و کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،غلامرضا سعیدی مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: متوسط مصرف آفت کش‌ها در این شهرستان کمتر از میانگین مصرف دنیا و کشور بوده که در حدود ۴ دهم گرم به ازای هر کیلوگرم محصول است.

او با اشاره به فعالیت ۵۵ فروشگاه سموم نباتی دارای پروانه بهره برداری در این شهرستان، گفت: ۳۴۰ مورد بازدید از ابتدای امسال تا پایان آذرماه از فروشگاه‌های سموم نباتی در این شهرستان انجام و منجر به صدور ۶۰ مورد اخطار کتبی، ۱۸ مورد جریمه و کشف و ضبط ۲۱ بسته سم قاچاق، ۱۴۴ بسته سم ممنوعه و ۳۳ مورد سم تاریخ مصرف گذشته شد.

سعیدی از لغو مجوز فعالیت ۳ نفر از فروشندگان سموم این شهرستان که به اخطار‌های کتبی صادر شده و رفع مشکلات فروشگاه توجهی نکردند، اشاره کرد و گفت: یک مورد انبار تقلبی سموم کشاورزی با همکاری نیروی انتظامی کشف و متهمین به مراجع قضایی معرفی شد.

او هدف از اجرای طرح بازرسی را بررسی داشتن پروانه بهره برداری، رعایت قیمت مصوب سموم، حضور کارشناس فنی فروشگاه، ثبت اطلاعات کشاورزان در دفاتر و سامانه مانیتورینگ سموم، صدور فاکتور فروش و عدم عرضه سموم قاچاق، تقلبی و غیرمجاز برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار افزود: برای نظارت بر توزیع آفت کش‌ها در این شهرستان، اکیپ‌های گشت بازرسی شهرستان با عضویت نماینده مدیریت جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و تعزیرات حکومتی و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت و در صورت لزوم نیروی انتظامی بطور مستمر از فروشگاه‌ها بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.