سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس استرالیایی: صلح در افغانستان با عدم مداخله پاکستان تامین می‌شود

کارشناس استرالیایی تاکید کرد: تا زمانی که دولت پاکستان به مداخله در امور داخلی افغانستان پایان ندهد صلح و امنیت در این کشور برقرار نمی‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ویلیام مایلی»، کارشناس مسائل سیاسی استرالیایی تصریح کرد: تا زمانی که به تمایل بی‌پایان پاکستان به ویژه ارتش این کشور برای مداخله در امور داخلی افغانستان رسیدگی نشود، صلح و امنیت در این کشور برقرار نخواهد شد.

این استاد دانشگاه افزود که کابل در حال محاصره است و افغانستان جدید که طی دو دهه اخیر ایجاد شده با حملات بی‌سابقه روبرو است.

کارشناس استرالیایی با اشاره به توافق آمریکا و طالبان گفت: این جنایات در بحبوحه روند صلح رخ داده است؛ با این وجود اگر هدف از این روند ایجاد صلح و امنیت بود به وضوح این روند به طرز وحشتناکی اشتباه پیش رفته است.

این استاد دانشگاه در حالی پاکستان را به امور داخلی افغانستان متهم می‌کند که اسلام‌آباد همواره این اتهامات را رد کرده و تاکید دارد که برای همکاری در روند صلح افغانستان متعهد است.

اخیرا نیز وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه‌ای حضور علنی و فعالیت‌های سران طالبان در خاک پاکستان را نقض آشکار حاکمیت ملی افغانستان دانست و تاکید کرد که این اقدام سبب ایجاد چالش در تامین صلح پایدار در کشور می‌شود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.