سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح ایستگاه کتاب در روستاهای فارس

طرح ایستگاه کتاب به منظور دسترسی روستا‌های بدون کتاب و منابع اطلاعاتی در استان فارس اجرا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی ظهرابی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، گفت: طرح ایستگاه کتاب از جمله برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب بود که فاز نخست آن با ۳۶ روستا در فارس آغاز شده است.

او، با اشاره به اینکه طرح ایستگاه کتاب به برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی و بهره مندی مردم روستا‌ها از نعمت کتاب و کتابخوانی کمک می‌کند، بیان کرد: تعداد بسیاری از روستا‌های مردم در استان فارس کتابخانه ندارند که باید برای آن‌ها برنامه ریزی شود.

ظهرابی، تصریح کرد: در روستا‌هایی که اقبال مردم به کتاب بیشتر است و دارای جمعیت بالایی هم هستند تاکنون کتابخانه ساخته نشده است، طرح ایستگاه کتاب می‌تواند جایگزینی کوچک در نبود کتابخانه باشد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، با اشاره به بهره مندی حداقل یک روستا از تمامی شهرستان استان فارس از  طرح ایستگاه کتاب، ادامه داد: در این طرح از هر شهرستان یک روستا که واجد شرایط برای ایستگاه کتاب باشد، درنظر گرفته شد که ایستگاه‌های کتاب و منابع به شهرستان‌ها ارسال شده و به زودی در ساختمان دهیاری‌ها نصب می شود.

ظهرابی، افزود: با اجرای طرح ایستگاه کتاب گامی هر چند کوچک برای بهره مندی مردم روستا‌ها از آگاهی، دانایی،کتاب و کتابخوانی برداشته  می شود.

او، اضافه کرد: منابعی که در ایستگاه کتاب قرار داده می‌شود از منابع کم حجم، پرمحتوا و پرمخاطب انتخاب شده است که موضوعات ادبیات، تاریخ، مذهب، علوم و روانشناسی بوده و کتاب‌های ارسالی برای ایستگاه‌های مطالعه به صورت مداوم به روز رسانی می شود.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، با تاکید نهاد بر ضرورت ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی، اظهار کرد: توسعه کتابخانه‌های روستایی از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده اما امکان ساخت کتابخانه در تمامی روستا‌ها وجود ندارد.

ظهرابی، گفت: براین اساس طرح‌هایی مانند پیشخوان کتاب، کتابخانه سیار، کتابخانه‌های مشارکتی و ایستگاه کتاب در دست اجرا است که بسیاری از کمبود‌ها را در این حوزه برطرف  می کند.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.