سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال رخداد بهمن در مناطق کوهستانی اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با توجه به ورزش باد گاهی تند در مناطق کوهستانی احتمال رخداد بهمن دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد هوای امروز استان اردبیل غالبا ابری همراه با وزش باد و در جاده‌های کوهستانی احتمال کولاک برف و ورزش تندباد  پیش‌بینی شد که  احتمال رخداد بهمن در مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست.

او  افزود: با توجه به پیش‌بینی هوا از مردم تقاضا داریم حدالامکان ازسفرهای غیرضرور در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند و در صورت اجبار لوازم ضروری  زمستانی به همراه داشته باشند.

 مدیرکل هواشناسی استان اردبیل  با اشاره به  استقرار هوای سرد و یخبندان در استان گفت: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود در مصرف حامل‌های انرژی به‌ویژه گاز صرفه‌جویی نمایند و همچنین مدیریت مصرف انرژی و توجه به مسائل مربوطه از اهم مواردی است که درصدد هستیم با همکاری‌های همه‌جانبه در این زمینه هیچ مشکلی از بابت کمبود انرژی گرمایی و افت فشار گاز در نقاط مختلف استان وجود نداشته باشد.

محمدی بیان کرد:توصیه ما به مردم این است که از خاموش کردن سیستم گرمایشی گلخانه‌ها برای جلوگیری از انباشت برف و تخریب سازه خودداری کرده، دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و گاوداری‌ها، مراکز کشت قارچ و حفاظت از کندوهای زنبور عسل را تنظیم کنند و نسبت به حفاظت از سیستم گرمایشی گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، گاوداری‌ها برای جلوگیری از یخ زدگی اهتمام جدی داشته باشند.

او افزود:  تا اواخر هفته جوی پایدار در استان حاکم خواهد بود و آسمان استان صادف تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد است و سردی و یخبندان در مناطق مرکزی و جنوبی استان تداوم خواهد داشت که به همین منظور انتظار می‌رود به هشدارهای سازمان هواشناسی استان توجه شود.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.