سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موفقیت آمیز بودن تست واکسن کرونا بر روی اولین داوطلب

مدیر تیم نظارت بر آزمایش انسانی واکسن کرونا تولید ایران گفت: بعد از موفقیت آمیز بودن تست واکسن کرونای ایرانی بر روی اولین داوطلب واکسن به نفر دوم نیز تزریق شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سید حامد حسینی مدیر تیم نظارت بر آزمایش انسانی واکسن کرونا تولید ایران در نشست مجریان مرحله اول تزریق واکسن ایرانی اظهار کرد: تعداد بسیار زیادی دانشمند این کار را انجام دادند و تشکر ویژه می‌کنم از داوطلبان، چراکه این افراد مجاهد هستند.

وی با بیان اینکه این مطالعه ٢٨ روز طول می‌کشد، افزود: انتظار داریم ٢ ماه این مطالعه به طول بینجامد و اگر همه چیز خوب باشد، برای ادامه فرآیند چند روز صبر می‌کنیم و در کمیته بررسی می‌شود و واکسن کرونا به ۴ نفر تزریق می‌شود تا در فاز اول ۵۶ نفر دریافت کنند.

حسینی تصریح کرد: بعد از موفقیت آمیز بودن تست واکسن کرونای ایرانی بر روی اولین داوطلب، در حال حاضر نفر دوم از معاونان ستاد اجرایی فرمان امام نیز آماده دریافت واکسن کرونای ایرانی است.

وی افزود: انتظار می‌رود در فاز دوم واکسن کرونا بر روی چند صد نفر با تنوع سنی بیشتری تزریق شود.

مدیر تیم نظارت بر آزمایش انسانی واکسن کرونا تولید ایران گفت: در فاز دوم جمعیت‌های چند صد نفری مورد آزمون قرار می‌گیرند و انتظار داریم در اردیبهشت ماه فاز دوم تکمیل شود.

حسینی تصریح کرد: در کمیته‌ای که ایمنی داده‌ها را پژوهش می‌کنند، سازمان غذا و دارو و نهاد‌های زیادی عضو هستند. همچنین ناظر کمیته ملی اخلاق حضور دارند و داده‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. این کمیته‌ مستقل است و با سازنده هیچ رابطه‌ای ندارد و ٧ مرتبه جلسه تشکیل شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.