سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعیدی: ورزش عرصه‌ای برای تجلی غرور ملی است

دبیرکل کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان ورزش توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از تندیس ۵ قهرمان ورزش ایران (جعفر سلماسی، سید عبدالله مجتبوی، محمدعلی صنعتکاران، عسگر محمدیان و مختار نور افشان) در سالن استاد فارسی برگزار شد.

کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص این مراسم اظهار داشت: ورزش قهرمانی عرصه‌ای برای تجلی غرور ملی و شاد کردن دل‌های مشتاقان به ورزش است. امروز در ادامه برنامه‌هایی که در گذشته انجام شد، مراسم پاسداشت و رونمایی از تندیس ۵ نفر از افتخار آفرینان المپیک و پارالمپیک و ورزش قهرمانی کشور انجام شد و این مراسم در این راستا صورت می‌گیرد تا یاد این قهرمانان جاودان بماند، کما اینکه اینگونه بوده و خواهد بود و امیدوارم بتوانیم از این عزیزان تکریم بکنیم.

سعیدی در خصوص حذف کمیته ملی المپیک از مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: خطایی در اساسنامه صورت گرفت و حضور نماینده کمیته ملی المپیک در اساسنامه لحاظ نشد، با توجه به اینکه ما یک نهاد عمومی غیر دولتی هستیم و در انطباق با قوانین بین الملل ورزش نقش نظارتی بر روند فدارسیون‌ها داریم و این حضور در تمام مجامع فدارسیون‌های ورزشی وجود دارد؛ لذا این موضوع باعث برخی نگرانی‌ها شد و صالحی امیری مکاتباتی با دبیرکل فدارسیون جهانی فوتبال فیفا (اینفانتینو) انجام داده و در این زمینه تبادل نظر شده و بر اساس راهکار‌هایی که فیفا ارائه خواهد داد عمل خواهد شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان گفت: ایام جانسوز سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی نزدیک است و جا دارد یاد کنیم از دلاوری ها، عرفان، معرفت و دفاع از ارزش‌های ملی و اسلامی و حریم و مرز‌های اعتقادی کشور که در تمامی عرصه‌ها این سردار بزرگ در کنار مقام معظم رهبری ایثارگری‌ها کردند، یاد و نامشان در قلب‌های تمامی مسلمین جهان پایدار باد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.