سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر فرزند دار شدن را همراه با گهواره آغاز کنید

وب سایت گهواره منبعی است که از پیش از بارداری تا بارداری و سپس دوران نوزادی و کودکی فرزندتان می‌توانید به آن اعتماد کنید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تردیدی ندارم که اگر از والدین هر یک از شما این سؤال را بپرسیم که هیجان‌انگیزترین و متفاوت‌ترین مرحله از زندگی آنها کدام است، اگر همگی آنها به دوران بارداری و بچه‌دار شدن اشاره نکنند، قطعاً اکثر آنها این را خواهند گفت! چه دوران قبل از بارداری، چه خود دوران حاملگی و بعد از آن دوران نوزادی و کودکی شما، دائما آنها را به چالش کشیده است. یاد این جمله افتادم که می‌گوید "والدین شدن مسیری است که آغاز دارد اما پایان ندارد."

شما اگر قصد بچه دار شدن دارید و یا به‌تازگی صاحب یک کوچولو شده‌اید، مثل والدین خودتان حاضرید با کمال میل همه این فراز و نشیب‌ها را در آغوش بکشید تا بتوانید لحظه شیرین در آغوش کشیدن فرزند دلبندتان را تجربه کنید و بزرگ شدن او را عاشقانه نظاره‌گر باشید. قطعاً شما در این مسیر به یک راهنما و همراه مطمئن نیاز دارید که همیشه در کنار شما باشد. این همان چیزی است که وب سایت گهواره به دنبال آن است؛ منبعی که از پیش از بارداری تا بارداری و سپس دوران نوزادی و کودکی فرزندتان می‌توانید به آن اعتماد کنید. در ادامه این مطلب با وب سایت گهواره فعال در حوزه مادر و کودک بیشتر آشنا خواهید شد.

متخصصین سایت گهواره چه کسانی هستند؟

اتاق فکر وب سایت گهواره که شامل گروهی از متخصصین حوزه مادر و کودک و مهندسین خبره می‌شود، سعی دارد تا گهواره را به منبعی معتبر، قابل اعتماد و به‌روز در تمامی مراحل بارداری و فرزند پروری تبدیل کند. به این ترتیب شما می‌توانید حتی قبل از اینکه اقدام به بارداری کنید، به کلیه اطلاعاتی که نیاز دارید، دسترسی داشته باشید. از این رو بخش‌هایی نظیر پیش از بارداری، بارداری، دوران نوزادی، کودک نوپا و چند بخش دیگر در سایت گهواره بیشتر بدانید.

هدف وب سایت گهواره این نیست که جایگزین سیستم درمانی باشد بلکه می‌خواهد به خانواده‌ها آگاهی و اعتماد به نفس کافی را بدهد تا بتوانند با اعتماد بیشتری در مسیر والدین شدن گام بردارند و فرزندان سالم‌تری را پرورش دهند. همچنین به خود والدین نیز این امکان را می‌دهد تا تجربه بهتری از این دوران داشته باشند، هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی. در ادامه با بخش‌های مختلف وب سایت گهواره بیشتر آشنا خواهید شد.

همراه با گهواره از قبل از بارداری تا فرزندپروری

اگر بخواهیم تبدیل شدن از یک زوج خوشبخت به والدین خوشبخت را به چند مرحله تقسیم کنیم، احتمالا به مراحل زیر می‌رسیم!

مرحله پیش از بارداری

از قدیم گفته‌اند، سالی که نکوست از بهارش پیداست! می‌توان بین این ضرب‌المثل و دوران پیش از بارداری یک ارتباط معنادار پیدا کرد؛ درواقع اگر شما بخواهید بارداری سالم و موفقی را آغاز کنید باید از ابتدا برای آن برنامه‌ریزی کنید و از بروز بارداری‌های ناخواسته پیشگیری کنید. روش‌های متعددی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد که بسیاری از افراد آنها را به‌درستی نمی‌دانند. از طرفی ممکن است شما قصد باردار شدن داشته باشید اما به دلیل اینکه از نظر جسمی و روانی خود را آماده این مرحله حساس نکرده‌اید، بارها با شکست مواجه شوید. وب سایت گهواره در این قسمت سعی کرده است که به همه مباحثی بپردازد که دانستن آنها برای پیشگیری از بارداری‌های ناخواسته و شروع یک بارداری موفق در افرادی که قصد بچه‌دار شدن دارند، لازم است.

مرحله بارداری

بارداری بدون شک یک دوران بسیار خاص و استثنایی است و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. با توجه به اینکه در دوران حاملگی قرار است یک "زندگی جدید" در درون بدن مادران شکل بگیرد، باید برای تغییرات جسمی و روحی متعددی آماده شوید. افزایش آگاهی و اطلاعات شما درباره کلیه مراحل بارداری از هفته اول تا روز زایمان، می‌تواند هم استرس شما را کم کند و هم از بسیاری از عوارض جسمی و روانی جلوگیری کند. هدف از محتوای وب سایت گهواره در بخش بارداری این است که شما زندگی کردن به سبک بارداری را یاد بگیرید و بتوانید به خوبی از سلامت خود و جنین داخل رحمتان، محافظت کنید.

مرحله زایمان

زایمان یکی از متناقض‌ترین تجربیات زندگی زنان است! آنها نمی‌دانند از آن لحظات پراسترس به‌عنوان لحظاتی شاد یاد کنند یا غمگین! از طرفی شما خوشحالید که قرار است به‌زودی به این مسیر نسبتاً طولانی و سراسر چالش پایان بدهید و بالاخره فرزند دلبندتان را در آغوش بکشید. از طرف دیگر استرس درد زایمان را دارید و نگرانید که آیا کودکتان سالم به دنیا می‌آید یا نه. نگران نباشید، چون وب سایت گهواره فکر اینجا را هم کرده است. در این بخش همه نکاتی که باید درباره انواع زایمان بدانید و اینکه چگونه می‌توانید زایمان موفق و بدون دردسری داشته باشید، گردآوری شده است.  

مرحله نوزادی

یکی از بخش‌های مهم و پرمخاطب وب سایت گهواره، بخش مربوط به نوزادان است. همه ما نوزادان را سمبل حیات، ظرافت و زیبایی می‌دانیم؛ به همین دلیل مراقبت از آنها به‌خصوص تا زمانی که بتوانند با دنیای خارج از رحم مادر تطابق پیدا کنند، بسیار اهمیت دارد. در این بخش از وب سایت گهواره به همه نکاتی که باید برای نگهداری از یک نوزاد بدانید، پرداخته شده است. موضوع اصلی این مقالات پیرامون رشد نوزاد، مراقبت از نوزاد، شیردهی و تغذیه نوزاد، ویژگی‌های نوزادان خاص نظیر نوزادان نارس و یا چندقلو و شرایط مراقبت از آنها و بسیاری موارد دیگر نظیر واکسن‌ها و مصرف دارو در نوزادان می‌باشد. همچنین در این بخش یک راهنمای سلامتی جامع در مورد بیماری‌ها و شرایط پزشکی مرتبط با نوزادان و روش صحیح مقابله با آنها، ارائه گردیده است.

مرحله نوپا و کودکی

یکی دیگر از بخش‌های وبسایت گهواره، بخش مربوط به نوپا و کودکی است. شما در این دوران علاوه بر اینکه هر لحظه با دیدن رشد شگفت‌انگیز کودکتان سورپرایز خواهید شد، باید به‌دقت او را رصد کنید که مبادا خطری او را تهدید کند و یا از نظر رشد و تکامل، از همسالانش عقب بیفتد. تغذیه، واکسیناسیون، پرورش فکری و جسمی و کارهای بسیار دیگری هست که شما باید با آگاهی دقیق آنها را انجام دهید تا بتوانید کودکانی سالم و شاد تربیت کنید. مطالعه مطالب این بخش از سایت گهواره به کلیه والدینی که کودکان نوپا دارند، توصیه می‌شود.

بخش تبادل نظر در وب سایت گهواره همتا ندارد!

در وب سایت گهواره بخشی نیز برای تبادل نظر والدین با یکدیگر در نظر گرفته شده است که بسیار  محبوب و پرطرفدار و در نوع خود بی‌نظیر است. در این بخش والدین می‌توانند از تجربیات یکدیگر در زمینه‌های مختلف استفاده کنند تا بسیاری از اشتباهات را تکرار نکنند و از بسیاری از هزینه‌های بیهوده پیشگیری کنند. البته ناگفته نماند که مادران از حضور در جمع سایر مادران تحت عنوان یک تجربه لذت‌بخش نام می‌برند، چراکه آنها تنها کسانی هستند که با تمام وجود یکدیگر را درک می‌کنند و حرف‌های مشترک فراوانی دارند.

 

انتهای پیام/ 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.