سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰۰ سگ بلاصاحب در مهاباد مایه کوبی شدند

رئیس شبکه دامپزشکی گفت: حدود ۲۰۰ سگ بلاصاحب در پناهگاه شهرداری مهاباد ایمن سازی شدند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: حدود ۲۰۰ سگ بلاصاحب که در کمپ‌های شهرداری این شهرستان نگهداری می‌شوند، توسط تیم‌های دامپزشکی علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

آغاز افزود: واکسیناسیون تمامی سگ‌های مشمول این طرح با استفاده از توانمندی بخش دولتی و با هدف پیشگیری از بیماری هاری صورت گرفته است.

کریم محمد نژاد سرپرست شهرداری مهاباد هم در رابطه با سگ‌های بلاصاحب گفت: با هدف اجرای دستورالعمل مربوط به کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری "سگ‌های بلاصاحب" سایت ویژه نگهداری این سگ‌ها در منطقه "پیربله" با هزینه بیش از ۲ میلیارد ریال از سوی شهرداری مهاباد راه اندازی شده است.

محمد نژاد افزود: با آغاز بکار این سایت فعالیت گروه زنده‌گیری شامل سه اکیپ آموزش دیده و یک نفر راننده و خودروی مخصوص، آغاز و سگ‌های جمع آوری شده را به سایت مذکور منتقل می‌کنند که پس از انتقال غربالگری، واکسیناسیون و عقیم سازی آن‌ها توسط کارشناسان انجام می‌گیرد.

افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در مهاباد سبب ایجاد نارضایتی بسیاری از شهروندان شده و تاکنون نهاد‌های مرتبط راه حل مشخصی برای کنترل و جمع آوری این حیوانات در سطح شهر نکرده است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.