سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۳ درصد از مزار گلزار شهدای خراسان شمالی بازسازی شده است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی ، تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، خانواده‌های شهدا، گلباران گلزار شهدا و سرکشی از جانبازان بالای هفتاد درصد را از برنامه های دهه بصیرت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت:از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در دهه بصیرت تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، خانواده‌های شهدا، جلسه‌های بصیرت، گلباران گلزار شهدا و سرکشی از جانبازان بالای هفتاد درصد می‌باشد.


بیشتر بخوانید 


حسینی گفت:دو ماموریت کلان بنیاد شهید گسترش و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی به ایثارگران است.

او با اشاره به اینکه ۶ محور در اولویت خدمات به ایثارگران است افزود:مسکن، درمان، تحصیل، اشتغال، ترمیم گلزار شهدا و خدمات درمانی ایثارگران از اولویت‌های برنامه‌های کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.

حسینی با بیان اینکه برای اشتغال ایثارگران منتظر اعلام ارگان‌ها و سازمان‌ها نیستیم گفت: ما خود با مراجعه به مراکز صنعتی و دولتی ۲۵ درصد سهمیه اشتغال فرزندان ایثار گران را مطالبه میکنیم.

او با اشاره به مذاکراتی که با کارخانه آلومینای جاجرم، نیروگاه شیروان، و صنایع اسفراین برای سهمیه اشتغال خانواده‌های ایثارگران شده است افزود:اشتغال فرزندان ایثارگران در کارخانه سیمان نیز در دست انجام است و در جلسه‌ای که با بنیاد علوی در آشخانه گذاشته شد ۵۰ نفر از ایثارگران در قالب طرح‌های ده گانه تحت پوشش قرار میگیرند.

حسینی گفت:۷۳ درصد از از مزار گلزار شهدا ترمیم شده و برای بازسازی ما بقی آن از کمک‌های مردمی، خیرین و کمک ارگان ها‌ی دولتی استفاده خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه تمام دو میلیارد تومن بدهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به مراکز آموزشی بابت تحصیل ایثارگران پرداخت شده است ادامه داد:برای ۱۶۰۰ نفر از ایثارگران نیز وام ۱۰۰ میلیون تومانی جهت تهیه مسکن در سه ساله اول در نظر گرفته شده است و این برنامه برای تهیه مسکن ۴۰۰۰ نفر از ایثارگران برنامه ریزی شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به انتخاب بلوک ایثارگران در طرح اقدام ملی افزود:در این طرح ۲۰۰ نفر از خانواده‌های ایثارگران صاحب خانه خواهند شد.

او در پایان به توزیع اقلام و بسته‌های بهداشتی به ارزش ۵۵ میلیون در ابتدای شیوع کرونا بین ایثارگران اشاره کرد و گفت:ما جزو اولین استان‌هایی بودیم که بدون اعلام دستورالعملی اقدام به توزیع اقلام بهداشتی کردیم و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.