سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران اولین کشور منطقه که وارد فاز اول واکسن کرونا شده است

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ایران اولین کشور در منطقه است که وارد فاز انسانی واکسن کرونا شده است.

جلیلی مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تزریق اولین واکسن کرونای ایرانی به داوطلبان، اظهار کرد: امروز آغاز فاز اول مطالعات بالینی واکسن کرونای ایرانی است که زیر نظر شرکت شفا فارمد انجام می شود.

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام گفت: این واکسن بر روی ۳ نفر از داوطلبان تزریق می شود بعد از آن در کمیته اخلاق بررسی می شود و درصورت تایید اجازه تزریق به ۴ نفر بعدی داده خواهد شد.

وی افزود: در مرحله اول بر روی ۵۶ نفر مورد تزریق قرار خواهند گرفت درصورت رضایت بخش بودن نتایج بعدی دنبال می شود، این واکسن از ویروس غیرفعال است که فرموله شده و در فاز حیوانی آن با موفقیت انجام شده است.

جلیلی درباره اطمینان از اولین واکسن کرونای ایرانی گفت: برای اطمینان اجازه دهید فاز اول انجام شود، بعد از آن باید اظهار نظر کرد، در بازه زمانی ۲ ماهه اطلاعات انجام شده و به وزارت بهداشت داده خواهد شد بعد از آن تصمیم گیری می‌شود.

مدیر گروه تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: ایران اولین کشور در منطقه است که وارد فاز انسانی واکسن کرونا شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
حمید
۱۲:۳۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
مثل اون میمون بیچاره که فرستادن فضا و برنگشت علم ناقص ما تمومی نداره
رضا
۱۱:۳۱ ۱۰ دی ۱۳۹۹
خوب شما که عقل کلی بیا جلو ، چی شد
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام مبارک باشه انشاالله موثرترین وبهترین واکسن دنیا باشه.
خدا قوت به همه محققین ودست اندرکاران این پروژه.الهی همگی سلامت وموفق باشن.