سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افت ۳۰ درصدی تولید تخم مرغ/ قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۱۶ هزار تومان

سخنگوی اتحادیه مرغداران گفت: با توجه به توقف صادرات برآورد می‌شود که تولید تخم مرغ ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

ناصر نبی پور سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ را بالای ۱۵ هزار تومان اعلام‌کرد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۶ هزار تومان معادل شانه‌ای ۳۲ هزار تومان است.

او افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان ما را به عنوان متخصص و وزارت جهاد کشاورزی را به عنوان متولی قبول ندارد و همواره بدون توجه به حقایق تولید، برای خود قیمت تعیین و اعلام می‌کنند.


بیشتر بخوانید


نبی پور ادامه داد: زمانی که قیمت تخم مرغ کاهش می‌یابد و مرغدار به شدت در زیان است، مسئولان اذعان می‌کنند که به ما ارتباطی ندارد، در حالی که با افزایش قیمت‌ها به مرغداری‌ها حمله و تولیدکنندگان را جریمه می‌کنند که این اقدام ضد تولید است.

سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه ۷۵ تا ۸۰ درصد هزینه تمام شده تولید را نهاده دامی‌ تشکیل می‌دهد، بیان کرد: دولت قیمت مصوب هر کیلو کنجاله سویا را با افزایش ۲۰ درصدی به ۳ هزار و ۲۲۰ تومان و هر کیلو ذرت را با افزایش ۱۵ درصدی به یک هزار و ۷۰۰ تومان رساند، در حالی که پیش از این قیمت مصوب هر کیلوگرم ذرت و جو دامی یک هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۷۵۰ تومان بود.

به گفته او، با تامین صد درصد نهاده دامی با نرخ مصوب، قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ بالای ۱۵ هزار تومان است.

این مقام مسئول در پایان از توقف صادرات تخم مرغ خبر داد و گفت: علی رغم توقف صادرات، قیمت تخم مرغ در خرده فروشی‌ها همچنان بالاست چرا که قیمت تابع مکانیزم عرضه و تقاضاست که به علت گرانی نهاده‌های تولید بخشی از مرغ‌ها روانه کشتارگاه شدند. اسما تولید روزانه تخم مرغ ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تن است، اما برآورد می‌شود که تولید ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از این میزان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
امید
۱۹:۵۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
ای ملت برسید ب دآد تولید کننده ب خصوص دامدار ب خدا خسته شدیم اینقدر ضرر کردیم گول این جماعت رو نخورید که میان جلو رسانه و میگند باید فلان چیز باید ارزون بشه و یک درصد کم پایین میارند.اینا خودشون میدونند که فلان کالا چه موقع گرون میشه همش مانور الکی میدن...الان چرا تخم مرغ گرونه؟؟؟؟ معلوم که خوراک مرغ گرون شده.تولید کننده که نمی تونه هوا ب مرغ بده بخوره داره سویا کیلوی ۱۷هزار از بازار آزاد میخره در صورتی که دولت باید با قیمت ۲۷۰۰در اختیار تولید کننده بزاره ولی فقط ۲۰درصد میده ۸۰ درصد دیگشو از بازار آزاد تهیه میکنه
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
تخم مرغ عددی 2 هزارتومان؟
محمد
۱۷:۳۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام
توروبخدا یه برنامه تهیه کنید برای کمبود روغن خوراکی در اهواز وخوزستان در خوزستان هیچ مرجعی پاسخگو نیست ،در صورتی که در تمام شهرها خارج از استان خوزستان مشکلی ندارند
محمد
۱۷:۳۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام
توروبخدا یه برنامه تهیه کنید برای کمبود روغن خوراکی در اهواز وخوزستان در خوزستان هیچ مرجعی پاسخگو نیست ،در صورتی که در تمام شهرها خارج از استان خوزستان مشکلی ندارند
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
همش زیر سر خود دولته وگرنه مثل مرغ کنترول میشد مردم ایران دیگه تخم مرغ هم گیرشون نمیاد
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
همش زیر سر خود دولته
چمران
۱۵:۳۰ ۰۹ دی ۱۳۹۹
دولت زحمت کشید تدبیر کرد وتخم مرغ قیمتش شد این .نمی‌دونم چرا دولت فقط طرفدار تولید کننده است که هر روز دارن چاقتر میشن .اما به فکر مصرف کننده نیست که هرز روز داره لاغرتر میشه.
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
هیچ قانونی نیست و هیچ نظارتی نیست... چون هیچ آینده نگری وجود ندارد.
قیمت 1 دونه تخم مرغ 1450 تومان.
شما خودتان ضریب بگیرید.
از روی هوا می گن تخم مرغ کیلویی 16000 تومان.
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۹ دی ۱۳۹۹
تا این دولت هست ، همین آش و همین کاسه
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۹ دی ۱۳۹۹
باورکن من اصلا تخمرغ نمیخورم،تخم مرغ ضرر داره کلسترول بالا و انسداد عروق قلبی و مغزی و سکته...،تخممرغ نخورید هیچ اتفاقی نمیوفته
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
هر دم از این باغ بری می رسد.
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۹ دی ۱۳۹۹
همش زیر سر دولته!!
اا
۱۳:۲۰ ۰۹ دی ۱۳۹۹
ای بابا
یک پدر مستاجر
۱۳:۲۰ ۰۹ دی ۱۳۹۹
با سلام . امروز صبح رفتم از هر مغازه ای تخم مرغ خواستم نداشتند . ناچارا تخم مرغ محلی با قیمت بالا خریدم . این چه بازی عجیبی است که دولت از پس آن برنمی آید ؟ ... تنها قوت لایموت ما قشر پایین همین تخم مرغ است . این چه افتضاحیه ؟
علی
۱۲:۴۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
همین نون و تخم مرغ هم نمیتونید برای مردم مستضعف و معمولی جامعه ارزان تهیه کنید ..
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۹ دی ۱۳۹۹
بی تدبیری نهایت همین می شه یا گوشت نیست یا تخم مرغ یا گوسفند نیست تمومی هم نداره این مسائل.
شهروند
۱۲:۳۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
به عمد یا غیر عمد.عرضه کنترل قیمت تخم مرغ را ندارید.
غفار
۱۲:۲۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
که چی بشه ایران پرازنیروگاهای آلایندست
شهرستان زرین دشت استان فارس
۱۲:۲۴ ۰۹ دی ۱۳۹۹
در شهرستان زرین دشت هر شانه تخم مرغ 45000 تومان است