سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۵ هزار مورد بازرسی از اصناف در چابهار

رییس اداره صنعت معدن و تجارت چابهار گفت: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی پنج هزار و ۷۵۱ بازرسی از اصناف چابهار امسال انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا شایان رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت:  در این زمینه ۵۵۴ پرونده تخلف توسط اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار در این شهرستان تشکیل شده که این موضوع نشان از قاطعیت در برخورد با تخلفات صنفی و غیر صنفی بوده است.

او بیان کرد: در شرایطی که با کمبود برخی کالا‌های اساسی مواجه بودیم بعضی افراد از فضای ملتهب بوجود آمده سو استفاده و اقدام به افزایش نامتعارف قیمت کالا‌ها کردند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه با همکاری نامحسوس نیرو‌های بسیجی طرح «همیاران بازرسی» بصورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز کرد افزود: از نتایج اجرای طرح مذکور، می‌توان به افرایش ۴۰ درصدی پرونده‌های تخلف بویژه گرانفروشی نسبت به ماه قبل اشاره کرد.

او بیان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار علاوه‌بر فعالیت در حوزه بازرسی و نظارت، بطور مستقیم در رابطه موضوع کرونا نیز با سایر دستگاه‌های از جمله مرکز بهداشت همکاری داشته بگونه‌ای که تعداد بازرسی از صنوف یکهزار و ۷۵۶ مورد بوده که ۵۴ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

شایان گفت: ازجمله این واحد‌های صنفی پلمب شده پنج واحد صنفی خبازی بوده‌اند که پروتکل‌های بهداشتی و صنفی را نکرده بودند.

او ادامه داد: از جمله سایر فعالیت‌های انجام شده در مجموعه اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان چابهار موضوع صدور پروانه‌های کسب است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: اتحادیه صنفی این شهرستان با صدور ۶۴۶ فقره جواز تاسیس در هشت ماهه اول سالجاری، پس از زاهدان بیشترین جواز کسب صادره را در سطح استان داشته است.

وی اظهارداشت: در رابطه با تامین و توزیع و کنترل قیمت ماهی نیز در حال پیگیری موضوع از طریق شیلات و دامپزشکی و برگزاری جلساتی هستیم تا این کالای مصرفی مردم نیز با نرخ مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.