سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار تربت‌جام مطرح کرد؛

ایجاد هزار مورد اشتغال با اجرای طرح کارخانه شیشه در تربت‌جام

فرماندار تربت‌جام گفت: طرح ملی ساخت کارخانه صنایع شیشه در این شهرستان، زمینه اشتغال هزار نفر از جوانان را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی حمیدی فرماندار تربت‌جام گفت: ساخت کارخانه صنایع شیشه به عنوان یک پروژه ملی در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار با زیربنای ۱۲۰ هزار مترمربع سال ۱۳۹۲ آغاز شده و هم‌ اکنون مراحل نهایی تکمیل آن به پایان رسیده و در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

او افزود: اجرای این طرح بزرگ زمینه اشتغال غیرمستقیم دو هزار نفر را تاکنون صورت فراهم کرده است. 
 
فرماندار تربت‌جام ادامه داد: از ابتدای شروع ساخت و تجهیز کارخانه شیشه تاکنون افزون بر ۸۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

حمیدی بیان کرد: همچنین در مراحل تکمیل نهایی این طرح ملی به صورت مستقیم و غیرمستقیم افزون بر  سه هزار نفر را مشغول کار خواهد کرد. 

او تصریح کرد: کارخانه صنایع شیشه آذرمینای جام روزانه ظرفیت تولید ۶۰۰ تن محصول و سالانه ۲۰۰ هزار تن شیشه به رنگ های سفید، سبز، آبی و قهوه‌ای را در ابعاد ۲ تا ۱۹ میلیمتر دارد.

فرماندار تربت جام تاکید کرد: مواد اولیه تولید شیشه این واحد فرآوری از معدن سنگ روستای بزد شهرستان تربت‌جام استخراج فراهم می‌شود لذا یکی از مهم ترین ویژگی های این کارخانه تامین مواد اولیه مور نیاز آن در همین شهرستان است.

حمیدی انواع شیشه خودرو، نشکن، کانتینری و سکوریت را از دیگر تولیدات این واحد صنعتی ذکر و اظهار کرد: معادن غنی فراوانی در این شهرستان برای تولید همین محصولات وجود دارند لذا کارشناسان این پروه با آگاهی از چنین ظرفیتی اقدام به ساخت کارخانه شیشه‌سازی در مجاورت معدن محلی سیلیس کردند.

او افزود: ماده معدنی سیلیس استخراجی کوه های روستای بزد خلوص ۹۷ درصدی دارد و همین امر هزینه فرآوری سیلیس را که اصلی‌ترین ماده اولیه ساخت شیشه به شمار می‌رود کاهش داده است.

فرماندار تربت جام به نزدیک بودن این شهرستان به مرز با کشورهای همسایه شرقی نیز اشاره و ادامه داد: بستر صدور تولیدات کارخانه شیشه‌سازی جام به افغانستان فراهم شده لذا فعالیت آن می‌تواند نقش بسزایی در صادرات شیشه به دیگر کشورهای همسایه و حتی آسیا داشته باشد.

انتهای پیام//س.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.