سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت بیش از ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا

از ابتدای طرح پرداخت تسهیلات کرونایی اصناف در خراسان جنوبی تاکنون ۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی امروز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت:سهمیه خراسان جنوبی برای اعطای تسهیلات کرونایی ۱۳۱ میلیارد تومان است که به استان تخصیص داده شده است.

او افزود: تاکنون ۶ هزار و ۴۸۱ پرونده تسهیلات در بانک‌های عامل تشکیل و تاکنون این تسهیلات به ۵ هزار و ۴۴۲ متقاضی پرداخت شده است.

اشرفی ادامه داد:به مشاغل آسیب دیده از کرونا در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ۴۸ تا ۹۶۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: مشاغل آسیب دیده از کرونا در حوزه ورزش و جوانان همچون رشته‌های آبی و استخر‌ها هم تا سقف ۹۰۰ مییلون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

اشرفی افزود : بازپرداخت تسهیلات مشاغل حوزه گردشگری از اردیبهشت ۱۴۰۰ و اماکن ورزشی هم از خرداد ۱۴۰۰ شروع می‌شود.

بیمه بیکاری ۵ هزار و ۵۰۰ نفر درخراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی همچنین با اشاره به آسیب کرونا به مشاغل و بیکاری نیروی کار در استان افزود: از ابتدای همه گیری کرونا در استان ۶ هزار و ۳۲۹ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه نام نویسی کرده اند که ۵ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول بیمه بیکاری شدند.

اشرفی تاکید کرد: پایش و بررسی افراد واجد شرایط را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کمک سازمان تامین اجتماعی انجام داده اند و بیمه بیکاری مشمولان را سازمان برنامه و بودجه واریز کرده است.

۱۰۵ هزار خانوار خراسان جنوبی مشمول کمک بلاعوض معیشتی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه از پرداخت کمک معیشتی ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومانی به ازای هر نفر گفت: ۳۱۴ هزار نفر در استان معادل ۱۰۵ هزار خانوار این کمک معیشتی را در مرحله اول دریافت کرده اند.

اشرفی افزود: این کمک بلاعوض در سه مرحله دیگر در ماه‌های دی، بهمن و اسفند هم به خانوار‌های نیازمند پرداخت می‌شود.

او اولویت پرداخت این کمک‌ها را روستائیان، عشایر و مرزنشینان و افرادی که فاقد درآمد ثابت و بیمه هستند، اعلام کرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.