سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلا به کرونا در لرستان ۶۲ درصد کاهش یافت

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: موفقیت طرح محله محور شهید سلیمانی بیش از پیش بینی‌ها بوده به نحوی که اکنون ابتلا به کرونا در این استان ۶۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، دکتر مریم کوشکی،دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: میزان کاهش ابتلا به کرونا و موارد بستری مشکوک طی یک ماهه آذرماه به ترتیب ۶۲ و ۵۰ درصد و نسبت به پیش بینی‌های قبلی ۲۰ درصد بهتر بوده است.

او با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی از ابتدای آذرماه گفت: در حالیکه هدفگذاری برای کاهش ۱۰ درصدی مرگ و میر طی یک ماه ابتدایی طرح بود، اما فوت مبتلایان به کرونا در استان تا پایان آذر ماه نسبت به یک ماهه آبان ۳۲ درصد کاهش داشته است.

کوشکی تصریح کرد: این میزان کاهش آمار مرگ ناشی از کرونا نتیجه افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی و همچنین ایجاد محدودیت‌ها است به نحوی که آثار مثبت این طرح خیلی سریعتر از آنچه پیش بینی می‌شد، نمایان شده است.

او اضافه کرد: همزمان با آغاز طرح محله محور شهید سلیمانی تاکنون ۳۴ هزار و ۶۱ فرد دارای بیماری زمینه‌ای و ۲۴ هزار و ۵۳۲ قرد بالای ۶۰ سال در منازل شناسایی و تحت قرنطینه معکوس قرار گرفته اند.

کوشکی گفت: از ابتدای آذرماه تا کنون ۱۹ هزار و ۴۹۰ فرد در معرض ابتلا به کرونا شناسایی و از این تعداد یکهزار و ۲۷ نفر برای انجام تست کرونا به مراکز غربالگری معرفی شدند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: برای یکهزار و ۱۰۸ نفر نیز تست سریع در منزل انجام شده که از این تعداد ۸۱ نفر مثبت اعلام شده اند.

کوشکی به برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین در راستای حمایت از خانواده‌های آسیب پذیر در قالب این طرح اشاره کرد و گفت: از ابتدای آذرماه تا کنون هفت هزار و ۱۸۰ خانواده آسیب پذیر شناسایی و از بسته‌های حمایتی برخوردار شده اند.

او تاکید کرد: هر چند آمار‌های کرونایی کاهش پیدا کرده است، اما این ویروس همچنان وجود و چنانچه مردم از این موضوع غفلت کنند افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر شدت خواهد گرفت.

طرح کنترل محله محور کرونا با همکاری یکهزار و ۱۹ تیم مراقبتی در ۷۷۱ نقطه این استان از ابتدای آذر به مدت سه ماه آغاز شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.