سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمن سازی هزار و ۲۵۰ قلاده سگ صاحبدار در مهاباد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در ۹ ماهه سپری شده، هزار و ۲۵۰ قلاده سگ در این شهرستان علیه بیماری هاری مایه کوبی و ایمن سازی شده اند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، هزار و ۲۵۰ قلاده سگ صاحبدار و گله در این شهرستان با استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی و دولتی علیه بیماری هاری مایه کوبی شده اند.

آغاز با بیان اینکه واکسیناسیون تمامی سگ‌های مشمول این طرح به صورت رایگان بوده، افزود: هاری یک بیماری ویروسی است که تمام حیوانات خون گرم و انسان‌ها را می‌تواند درگیر کند و تاثیر اصلی آن بر روی سیستم عصبی است که در صورت درگیری، ۱۰۰ درصد کشنده است.

او با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ قلاده سگ در این شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: مایه‌کوبی سگ‌ها علیه بیماری هاری باید هر سال انجام شود، اما با توجه به محدودیت‌ها و شرایط سخت تزریق واکسن به این حیوان، این امر در عمل به طور کامل محقق نمی‌شود.

آغاز از تمامی دامداران روستایی و صاحبان سگ‌های گله درخواست کرد: برای ایمن سازی سگ‌های خود در برابر بیماری هاری همکاری لازم با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی را به عمل آورند.

از مهمترین نشانه‌های این بیماری، علائم غیرعادی در رفتار دام مانند: ترشح بزاق، گوشه گیری، تمایل نداشتن به غذا، ترس از آب و نور، حملات غیر قابل کنترل و در نهایت فلجی و مرگ است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.