سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستیابی به سلامت نیازمند همکاری بین بخشی است

رئیس اداره تامین و ارتقا سلامت دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : اگر همکاری بین بخشی بین اعضای مختلف وجود نداشته باشد به طور قطع دستیابی به سلامت را متصور نخواهیم بود

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رامین رضایی رئیس اداره تامین و ارتقا سلامت دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه دستیابی به سلامت بر پایه همکاری‌های بین بخشی استوار است، گفت : اگر همکاری بین بخشی بین اعضای مختلف وجود نداشته باشد به طور قطع دستیابی به سلامت را متصور نخواهیم بود.

او گفت : مقوله نظام سلامت طیف گسترده‌ای از نظر معنوی، اجتماعی دارد، اما متاسفانه ساختار‌های نظام سلامت در بهترین حالت و حتی در توسعه یافته‌ترین کشور‌ها قدرت تامین بخشی از مشکلات مربوط به سلامت را دارند.

او افزود: دنیا سالهاست که متوجه شده تضمین ۷۵ درصد از مقوله سلامت در اختیار ساختار‌های دیگری در جامعه است که این ساختار‌ها اگر نقش خود را به خوبی ایفا نکنند نظام سلامت در هیچ کشوری موفق نخواهد بود.

رضایی افزود: ما باور‌های مذهبی و اعتقادات اخلاقی در جامعه داریم که خیرات و بانی خیر شدن را ارزشمند می‌دانیم و به طور قطع خیرین در مشارکت برای ارتقای سلامت بایدآگاهانه، داوطلبانه و متعهدانه فعالیت‌های خود را ادامه دهند و ساز و کار‌ها و نهاد‌هایی که می‌خواهد برای ارتقای سلامت و ظرفیت‌های اجتماعی بهره بگیرند باید آن‌ها را توانمند کنند که توانمندی ختم به ارتقا سلامت گردد.

رئیس اداره تامین و ارتقا سلامت دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: برای مهیا شدن در سلامت باید چهار رکن مشارکت مردم، عزم، همت و تعهد سیاست گذاران، همکاری‌های بین بخشی و عدالت در توزیع خدمت را کنار هم قرار دهیم و بدون این عناصر سلامت امکان پذیر نیست.

رضایی افزود: در زلزله سرپل‌ذهاب کرمانشاه در سال ۹۶ بیش از ۶۶ مرکز بهداشتی، درمانی ویران شده توسط خیرین ساخته شد، با استفاده از ظرفیت‌های اندیشمندان جامعه با کمک شرکت‌های دانش بنیان کارگاه‌های تولید وسایل حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش راه‌اندازی و متعاقبا اقلام فوق توزیع شد.

او گفت: هزینه خریداری مقدار زیادی تجهیزات برای بیماری‌های سرطانی، درمان ناشنوایی و پیوند حلزون گوش حمایت‌های اثربخشی بود که توسط خیرین استان صورت گرفته است.

او ادامه داد: خیرین در راستای خرید دستگاه‌های پی سی آر برای تست در زمان کرونا اقدامات موثری را انجام داده‌اند.

او افزود: اگر بضاعت و همیاری خیرین در این بحران‌های رخ داده نبود به طور قطع حوزه سلامت آسیب‌های بیشتری متحمل می‌شد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.