سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش آثار هنرمندان قزوینی در نمایشگاه ملی طراحی صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان قزوین از راهیابی و نمایش ۱۰ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه آثار مسابقه ملی طراحی و اجرای صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید میثم حصاری معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان گفت: نمایشگاه ملی طراحی صنایع‌دستی برای نخستین بار با محوریت رشته‌های احیا شده و در حال فراموشی با طراحی مبتکرانه و حفظ صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی و بومی مناطق مختلف کشور برپا شده است که از استان قزوین ۱۰ اثر پس از داوری در مرحله اول مسابقه به بخش نمایشگاهی در موزه ملی ایران راه یافتند.

حصاری اظهار کرد: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان استان در رشته‌های چادر شب‌بافی، موج‌بافی، پن‌بافی، نقاشی لاکی، حکاکی روی سنگ و زیورآلات و طراحی لباس به معرض نمایش درآمده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان خاطرنشان کرد: فراخوان برگزاری این نمایشگاه در مردادماه در سطح ملی به هنرمندان سراسر کشور اطلاع‌رسانی شد و از ۶۲ رشته در حال فراموشی در آن به نمایش گذاشته‌شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه آثار مسابقه ملی طراحی و اجرای صنایع‌دستی می‌توانند تا هشتم دی‌ماه سال ۹۹ از ساعت ۱۰ تا ۱۴ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از این نمایشگاه واقع در خیابان سی‌تیر موزه ملی ایران بازدید کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.