سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۸ دی ماه

بازار امروز متعادل و مثبت در اکثر نماد‌ها آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بازار امروز دوشنبه (۸ دی ماه) در نماد‌های بزرگ و شاخص ساز متعادل و مثبت آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

براساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار نماد‌های معاملاتی وبملت، وتجارت و وبصادر به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر،  حداکثر تا تاریخ   ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ متوقف شدند.

شپنا به سمت صف خرید.

فراورده‌های نفتی با تعادل میان خریداران و فروشندگان مثبت داد و ستد می‌شوند. شپنا٬ شتران٬ شبندر٬ ونفت٬ شبهرن٬ شسپا و شنفت مثبت و متعادل معامله می‌شوند. شاوان٬ شرانل و شبریز با افزایش تقاضا همراه اند.

رشد پنج هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۴هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های شستا، شپنا و نوری بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های بوعلی، برکت و والبر بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

بازار امروز با افزایش تقاضا در نماد‌های بزرگ و شاخص ساز آغاز بکار کرد و اکنون شاهد پیشروی بیش از ۹ هزار واحدی شاخص کل هستیم.

در گروه خودرویی‌ها پیشتازی قیمت در نماد‌های خساپا و خودرو را شاهد هستیم. خودرو در قیمت ۳۳۵ تومان و خساپا در قیمت ۲۴۱ تومان در آستانه سقف قیمت قرار گرفتند. خبهمن در قیمت ۳۳۲۵ تومان صف خرید تشکیل داد.

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمت در نماد‌های بزرگ و تاثیر گذار گروه از جمله شپنا، شبندر، شتران و شبریز هستیم.

در گروه فلزی‌ها فولاد در قیمت ۱۳۸۰ تومان قرار دارد و رشد ۲ درصد را تجربه می‌کند. فملی در قیمت ۱۵۲۴ تومان رشد ۲ درصد دارد.

شستا در قیمت ۲۴۴۸ تومان رشد ۴ درصد دارد و در حال داد و ستد است.

در نماد‌های قابل معامله در گروه بانکی وپارس در مرز ۴۰۰ تومان قرار دارد. ونوین در قیمت ۵۴۹ تومان رشد ۱ درصد دارد.

بانکی‌ها نیز نوسانی معامله می‌شوند. دی وملل پر عرضه‌های گروه اند. وپاسار٬ ونوین و وپارس مثبت و متعادل اند. وگردش با افزایش تقاضا همراه است. وپست٬ وخاور٬ وشهر٬ وزمین و سامان متعادل و با گرایشی منفی معامله می‌شوند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۱۱هزار و ۷۷۲واحدی (۰.۸درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۰هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۴۶نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۰۳نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های شستا، شپنا و خودرو در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های دی،چخزر و بپیوند در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود چهار هزار و ۲۴۰میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود پنج میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

نماد خودرو با گذر از حجم بیش از ۵۴۵ میلیون سهم با صف خرید بیش از ۲۷ میلیون سهم همراه شد.

نماد خودرو به صف خرید رسیده است.

در گروه معدنی‌ها کگل در قیمت ۱۹۸۲ تومان رشد بیش از ۴ درصد دارد. کچاد هم رشد بیش از ۴ درصد را تجربه می‌کند. ومعادن رشد ۲ درصد دارد و در قیمت ۱۴۱۱ تومان داد و ستد می‌شود.

رشد شاخص کل به بیش از ۲۱ هزار واحد رسید و اکنون نماگر بورس در محدوده ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار واحد قرار دارد.

افت شاخص هم وزن به بیش از ۱۵۰۰ واحد رسیده است.

در ساعت ۹ و ۴۵دقیقه جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۵۱۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۵۸۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۷۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش خودکفا، بوعلی و دی به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام اقتصادی و خودکفایی آزادگان ۳۰۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وآذر، وکبهمن و شپنا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۹۰میلیارد تومان (۴۳درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۵۵۰میلیارد تومان (۶۰درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۵۴نماد و حجم صف‌های فروش در ۴۰نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شرکت صنایع چوبی خزر کاسپین (چخزر) به ۱۹.۳درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «محصولات غذایی و آشامیدنی» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۵۳۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۳۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «فرآورده‌های نفتی» با تقاضای خرید حدود ۲۴۵میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۵درصد از پنج هزار و ۹۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع پنج هزار و ۳۱۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۹۶درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ده هزار و ۴۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

باتوجه به عرضه حاکم شده در این دقایق شاهد فاصله گرفتن اکثریت نماد‌ها از سقف‌های قیمتی روزانه هستیم. بیش از ۱۰۰۰ واحد از رشد شاخص کل کاسته شد.

مجددا نماد خساپا با افزایش تقاضا در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفت. خگستر در سقف قیمت روزانه قرار گرفت.

نماد شستا مجددا در سقف قیمت روزانه قرار گرفت. حجم معاملات بیش از ۱۵۵ میلیون سهم است.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۱۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۴هزار و ۸۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۴درصد یعنی دو هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «مواد و محصولات دارویی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «کاشی و سرامیک» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد دشیمی، وسپهر و شگویا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به کساوه، شپنا و خودرو معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت شیمی دارویی داروپخش معادل ۶۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی صنایع کاشی و سرامیک سینا با برتری ۱۲۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۰۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۲۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۹۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.