سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

کارخانه‌های خراسان رضوی موظفند شکر استان را تامین کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت هر کیلوگرم شکر در کارخانه ۶۶ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین و مسئولیت تامین شکر طرح تنظیم بازار استان به کارخانه‌های قند واگذار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی با تاکید بر نظارت بیشتر واحد‌های تولیدی بر توزیع شکر در استان گفت: کارخانه‌های قند استان موظف هستند شکر مورد نیاز مردم را تامین کنند و در صورت هر گونه تخطی یا خودداری از تحویل و توزیع شکر در بازار دستگاه‌های نظارتی با آنان برخورد قانونی خواهند کرد.
 
او افزود: مسئولان خراسان رضوی باید انبار واحد‌های تولید شکر استان را بررسی کنند و از میزان تولید، ذخیره و فروش آن‌ها به طور کامل آگاه شوند.
 
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هم اینک مشکلاتی در تامین شکر بخش صنفی استان بوجود آمده است که باید نیاز آن‌ها توسط واحد‌های تولیدی داخل و خارج از استان تامین شود.

رسولیان با اشاره به قیمت گوشت قرمز در خراسان رضوی بیان کرد: احصای قیمت گوشت و مقایسه آن با قیمت میانگین کشوری باید بر مبنای قیمت لاشه گوسفندی و گوساله باشد تا بتوان در خصوص آن تصمیم گیری درستی کرد.

او  وضع تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ در خراسان رضوی را مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به افزایش تولید این محصولات تصریح کرد: باید برای کاهش هزینه کشتار دام تا توزیع گوشت در زنجیره تولید تا توزیع چاره اندیشی شود.

معاون استاندار خراسان رضوی در خصوص تامین روغن مورد نیاز استان نیز تاکید کرد: کارخانه‌های استان‌های دیگر سهمیه روغن خوراکی این استان را به موقع تحویل نمی‌دهند و از مراجع قضایی پیگیر این موضوع خواهیم بود.

رسولیان با تاکید بر استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتاق تعاون در سطح ملی برای اختصاص سهمیه روغن به این استان اظهار کرد: با عنایت استاندار و موافقت رییس اتاق تعاون ایران ۵۰۰ تن روغن خوراکی به خراسان رضوی اختصاص یافته که در حال توزیع در تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی است.

بیشتر بخوانید



او افزود: اخیرا ستاد تنظیم بازار کشور سهمیه جدیدی از روغن خوراکی بخش مصرف خانوار به میزان ۲ هزار و ۴۰۰ تن را به خراسان رضوی اعلام کرده است که در روز‌های آینده تخصیص خواهد یافت.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هزار تن از سهمیه روغن بخش صنف خراسان رضوی نیز باقیمانده است که در هفته آینده وارد استان و در بین صنوف توزیع می‌شود.

رسولیان با تاکید بر اصلاح شبکه توزیع منتخب در استان بیان کرد: همه دستگاه‌های نظارتی باید با کوچکترین تخلف این شبکه از جمله احتکار، گران فروشی، درج نکردن قیمت، تقلب و صادر نکردن فاکتور برخورد قانونی کنند.

او تصریح کرد: سامانه نرم افزاری که اتاق اصناف مشهد برای نظاممند کردن شبکه توزیع کالا در استان تعریف کرده است به صورت آزمایشی در حال استفاده است تا نقاط ضعف و قوت آن تبیین و اشکالاتش رفع شود.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: کل شبکه توزیع کالا در خراسان رضوی در حال بازنگری است تا بتوان به یک شبکه مطمئن توزیع در استان دست یافت.

رسولیان اظهار کرد: بر اساس ابلاغ معاون اول رییس جمهوری، عید نوروز امسال میوه طرح تنظیم بازار در همه استان‌ها توزیع و سهمیه خراسان نیز اعلام خواهد شد.

توزیع ۱۱۳ هزار تن شکر در بازار

حمیدرضا نوری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با توجه به قرارداد کارخانه‌های قند استان برای خرید چغندرقند از کشاورزان، تاکنون ۸۰۵ هزار و چهار تن چغندرقند خریداری و از آن‌ها ۱۱۳ هزار و ۶۴ تن شکر استحصال و در بازار فروخته شده است.

 او افزود: موجودی شکر باقیمانده در کارخانه‌های استان حدود ۱۶ هزار و ۸۲۷ تن است که با توجه به میزان استحصال چغندرقند باقیمانده در کارخانجات که قرار است تبدیل به شکر سفید شود، این میزان به حدود ۲۱ هزار و ۸۰۰ تن خواهد رسید.

محمدرضا اورانی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به وجود سه کارخانه روغن کشی در استان گفت: این سه کارخانه روزانه ظرفیت هزار و ۲۰۰ تن روغن کشی از دانه‌های روغنی و تصفیه آن‌ها را دارند.

او افزود: در صورتی که دانه‌های روغنی برای این سه کارخانه تامین شود، آن‌ها هم قادر به تامین روغن مورد نیاز استان و هم تامین خوراک دام خواهند بود.

وحدتی فر معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به افزایش هزینه‌ها تغییر نرخ مصوب کرایه حمل و نقل درون استانی یا بین شهری را خواستار شد.

مقرر شد درباره این موضوع در نشست بعدی کارگروه تنظیم بازار استان پس از بررسی‌های لازم در گروه‌های کاری تصمیم گیری شود.

 
انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.