سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم راه اندازی کلینیک ازدواج و خانواده در کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: باید کلینیک ازدواج و خانواده در کرمان راه اندازی شود تا بتوانیم از این طریق مشاوره‌های ازدواج را به جوانان ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  سیدمهدی قویدل معاون دادگستری کرمان در همایش همکاری و مشارکت سردفتران ازدواج استان کرمان (در آموزش‌های هنگام ازدواج) که باحضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به صورت ویدیو کنفرانس با سردفتران سراسر استان برگزار شد، گفت: سلامت خانواده به عنوان جامعه کوچک، از ضروری‌ترین نیاز‌های اجتماع در تمام اعصار بوده است.

او افزود: در دنیای کنونی که عصر ارتباطات و فناوری است، با فروپاشی مرز‌های فرهنگی، ساختار‌ها و حریم‌ها مواجه هستیم و علاوه بر آن، از سوی سایر کشور‌ها تهاجمات فرهنگی به سبک زندگی وارد می‌شود، به همین دلیل ضروری است ما یکسری راهکار‌ها پیدا کرده و به شیوه‌های جدیدی برای مقابله با این هجمه‌ها مجهز شویم.

قویدل با اشاره به اینکه انسان‌ها قابل تغییر هستند و در این میان نقش آموزش خانواده‌ها قبل و بعد از ازدواج یک ضرورت انکارناپذیر است، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات خانوادگی به دلیل نبود آموزش، جهل و ناتوانی در مهارت ها است و قطعا ارائه آموزش‌ها به جوانان موجب می‌شود با چالش‌هایی مانند طلاق مواجه نشوند.

او گفت: ترغیب جوانان به ازدواج، ارائه آموزش‌های مورد نیاز و تحکیم بنیان خانواده بر عهده ما است و باتوجه به اینکه سن ازدواج و بارداری در کشور به ۳۵ سال رسیده است بایستی به مهارت‌های اجتماعی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی توجه کنیم.

قویدل با تاکید بر اینکه کشور ما در مقایسه با سایر کشور‌ها رتبه مطلوبی در زمینه توجه به مشاوره قبل از ازدواج ندارد، بیان کرد: فاصله گرفتن از واقعیت‌های زندگی در افزایش طلاق بسیار موثر است.

او اظهار کرد: از سال ۷۲ وزارت بهداشت برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و بهداشت زناشویی به زوجین برنامه ریزی کرده است و بعد از فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص سیاست‌های ابلاغی افزایش جمعیت قرار شد آموزش‌های مورد نیاز به جوانان ارائه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در شرایط کنونی چاره‌ای جز برنامه ریزی برای جوانان و آموزش‌های قبل و حین ازدواج نداریم و چنانچه به مسئله آموزش قبل از ازدواج توجه کنیم کیفیت و سلامت ازدواج ارتقا خواهد یافت وضرورت آموزش در سطح جامعه باید نهادینه شده و آحاد مردم متقاعد و مکلف به انجام این آموزش‌ها باشند.

قویدل اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را در کاهش طلاق بسیار موثر دانست و افزود: کاهش طلاق موجب کاستن از آسیب‌هایی مانند کودک آزاری، فساد، فرزندان بی سرپرست و کاهش انحرافات جنسی خواهد شد.

او گفت: بسیاری از پرونده‌های دستگاه قضایی که مربوط به مسائل خانواده است را موضوعاتی همچون طلاق توافقی، مطالبه مهریه، الزام به تمکین و طلاق به درخواست زوجه تشکیل می‌دهد به طوری که از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه قریب به ۶۰۰۰ پرونده را به دادگستری استان کرمان روانه کرده اند.

قویدل سپس با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کاهش طلاق و یافتن راهکار مناسب در این زمینه است، اظهار داشت: چنانچه به اصول مدیریت زندگی، نحوه ارتباط زوجین و کسب مهارت‌های زندگی توجه نشود در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم بود به همین جهت تقاضا داریم هر دفترخانه ازدواج به کانون فرهنگی آموزشی تبدیل شده و نگاه صرفا اقتصادی حاکم نباشد.

او سردفتران ازدواج استان را سرمایه‌های فرهنگی و آموزشی خطاب وبیان کرد: به دنبال راه اندازی کلینیک ازدواج و خانواده باشیم تا از این طریق مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج، آموزش مهارت‌های زندگی و ... به جوانان ارائه شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.