به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز کشور با استفاده از دانش فنی و تخصص نخبگان و مهندسان ایرانی، برای تطبیق توابع موجود در ECU با نوع موتور و خودرو، صفر تا صد فرایندی مهم و پیچیده به نام کالیبراسیون را در مجموعه خود انجام می دهد تا از خروج ارز در این شرایط حساس تا حد امکان جلوگیری کند.
با قرار گیری ECU در خودروهای انژکتوری، دریافت و پردازش اطلاعات از سنسورهای اطراف موتور برای مصرف سوخت بهینه، توان و گشتاور بیشینه، قابلیت رانندگی بهتر و آلاینده های کمینه را بر عهده دارد. برای تطبیق توابع موجود در آن با نوع موتور و خودرو، نیاز به فرایندی مهم و تخصصی به نام کالیبراسیون است و بدین منظور در راستای جلوگیری از وابستگی به تامین کنندگان خارجی و امکان تامین نیازهای داخل، واحد کالیبراسیون شرکت کروز فعالیت دارد.
در ابتدا تمامی قطعات مجموعه مدیریت موتور از خارج از کشور تامین می شد که با تلاش متخصصان شرکت کروز از هشت سال پیش موضوع داخلی سازی آن از جمله ECU در دستور کار قرار گرفت. در همین راستا با استفاده از نخبگان و مهندسان دانشگاه های معتبر داخلی، انتقال دانش فنی مربوطه صورت پذیرفت تا شرکت کروز به عنوان تنها شرکت داخلی باشد که نه تنها طراحی، صحه گذاری و تولید نرم افزار و سخت افزار ECU، بلکه فرایند مهم و پیچیده ی کالیبراسیون ECU را نیز در داخل کشور انجام دهد.
در گروه قطعه سازی کروز کالیبراسیون در دو بخش انجام می شود. نخست کالیبراسیون موتور با هدف کالیبراسیون توان و گشتاور، مصرف سوخت و توابع مربوط به محافظت از موتور و سپس کالیبراسیون خودرو برای بررسی توان و گشتاور، استارت گرم، استارت سرد و قابلیت رانندگی و آلایندگی صورت می پذیرد. این بخش به صورت مرحله به مرحله انجام و پس از دریافت تاییدات لازم، تست های مربوط به صحه گذاری در فصول گرم و سرد در ارتفاعات متفاوت در سطح کشور و با سوخت های متفاوت انجام می شود.
انتهای پیام/