سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودرو ملی ترکیه، در رده کدام خودروهای ایرانی است؟

خودروی ملی ترکیه قرار است با نام togg و قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار در بازار‌های جهانی عرضه شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی روزی است که خبری مبنی بر مشخص شدن قیمت خودروی ملی ترکیه منتشر شده است. قرار بر این است این خودرو با  قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار به بازار عرضه شود. ترکیه پس از سال‌ها کار کردن با تاپ‌ترین برند‌های مطرح خودروی دنیا، خودروی ملی با نام togg  را وارد بازار‌های جهانی خواهد کرد.  

صنعت خودروی ترکیه از زمان تاسیس، تاکنون به تولید محصولات شرکت‌های خارجی پرداخته و به سمت خودرو‌های داخلی حرکت نکرده است. صنعت خودروسازی ترکیه تقریبا با ایران و کره جنوبی همزمان شروع به کار کرد، اما هر سه کشور سه راه مختلف را رفته اند.  

کره جنوبی برند‌های خود را توسعه داد و ترکیه پایگاه خودروسازان خارجی شد. خودرو جدید ملی ترکیه، یک خودرو تمام برقی کراس اوور است، آن طور که طراحان آن می‌گویند این خودرو دارای ۲ موتور است که یکی ۲۰۰ و دیگری ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۲ پیشرانه متفاوت خودرو ۷.۶ و ۴.۸ ثانیه است.  


بیشتر بخوانید:


پیمایش این خودرو هم در ۲ نوع ۳۰۰ و ۵۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ است و با شارژ سریع هم می‌توان طی مدت نیم ساعت هشتاد درصد باتری‌های این خودرو را شارژ کرد. با یک حساب سر انگشتی می‌توان فهمید که این خودرو ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلاری، با دلار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان  حدود ۴۲۰ میلیون تومان در ایران قیمت دارد.  

این خودرو، از نظر قیمتی هم رده با برخی از خودرو‌های داخلی است. این خودرو‌ها شامل دنا پلاس، برلیانس، بسترن B30، آریزو ۵، رنو ساندرو و تندر ۹۰ اتوماتیک است. دنا پلاس حدود قیمتی ۴۰۶ میلیون تومان، بسترن ۴۳۶ میلیون تومان، برلیانس ۴۳۱ میلیون تومان، آریزو ۵، ۴۳۵ میلیون تومان، رنو ساندرو ۴۳۰ میلیون تومان و تندر ۹۰ اتوماتیک ۴۳۵ میلیون تومان دارد. 

اولین خودروی ملی ترکیه در شرایطی آماده ورود به بازار است که این محصول برقی توان رقابت  با ۹ برند جهانی حاضر در بازار این کشور را دارد. خودروی «توگ» با حداقل ۵۱ درصد قطعات داخلی تولید شده و سه سال آینده این میزان داخلی‌سازی به ۶۸ درصد می‌رسد. تولید خودرو در ترکیه رویایی ۶۰ ساله دارد. آنچه مشخص است این کشور با ایجاد تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران زنجیره خودروسازی در ۲۰ سال گذشته زمینه فعالیت ۹ برند خودروساز جهانی را در این کشور فراهم کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
فرید
۲۰:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
امیدواریم همه مسئولین که سرشونو کردن تو برف یک روزی یک آه از ته دل بکشن
خدا اون بالاس
سعید
۰۱:۴۹ ۲۶ دی ۱۳۹۹
هنوز تولید نکرده. بنظر میاد کاملا تخیلی باشه. ترکها کلا تکنولوژیشون وارداتی هست.
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
این خودرو تا الان تعیین قیمت نشده و از طرف دیگه تا حالا هیچ خودرو برقی ای زیر سی و پنج هزار دلار قیمت نداشته
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۲ دی ۱۳۹۹
در صنعت خودروی ایران رو باید گل گرفت مایه شرم هستش وضعیت خودروی کشور
نه خودرو بلکه خیلی از چیز های دیگه رو
حسن
۲۲:۳۳ ۱۲ دی ۱۳۹۹
درب ایران خودرو با شرکت سایپا رو باید گل گرفت
مهدی
۲۲:۱۰ ۱۲ دی ۱۳۹۹
من هم با نظر دوستمون که گفت درود بر شرف ترکیه موافقم که لیاقت مردمش رو اینقدر بالا میبینه و بر عکس ما که لیاقت مردم رو پراید می بینن
Hamid
۲۰:۰۰ ۱۲ دی ۱۳۹۹
این ماشینی که من میبینم خودروسازان ما با قیمت میلیاردی در قرعه کشی میذاشتن ،بازم انصاف اونا
مهدی رنجبر
۱۹:۰۴ ۱۲ دی ۱۳۹۹
اصلاجالب نیست خوشم نیامد
ایرانی
۱۸:۳۷ ۱۲ دی ۱۳۹۹
درود بر سران کشورهایی که پیشرفت رو با تکنولوژی انجام میدن
تا چند دهه باید اینگونه بود؟
۱۸:۲۴ ۱۲ دی ۱۳۹۹
نمیدانیم ناله کنیم ، ناله نکنیم ، بخندیم ، گریه کنیم ، چکار باید کرد؟
یک خودرو که متشکل از بدنه و قطعات برقی و میکانیکی و مصرفی است ، چرا در تحویل به ظاهر خودرو سازی ما ، ایربگ یک آپشن محسوب میشود ؟ چرا بوق روی فرمان یک آپشن است؟ چرا صندلی برقی یک آپشن محسوب است؟ و ما به خاطر اینها باید هزینه های بیشتری را بدهیم و آن قیمت مصرف کننده اصلا وجود ندارد.
ما صنعت خودرو سازی نداریم ، ما صنعت منتاژ خودرو داریم.
که هنوز مدیران ما این را درک نکرده اند.
این خودروها برای کشوری بزرگ و ملتی بزرگ قابل نیست.
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۲ دی ۱۳۹۹
درودبر شرف ترکیه
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۲ دی ۱۳۹۹
مدیران يه کشور اگه بی لیاقت و خائن باشن اوضاع ميشه همین که میبینید
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۲ دی ۱۳۹۹
انقدر دزدی کنید که همه ازمون جلو بزنن
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۲ دی ۱۳۹۹
اقا شعور ما رو به بازی نگیر کدوم ماشین مال خود ایرانه از اینا که نام بردی؟ با کدوم قیمت گذاری نرخ تندر ۹۰ شد ۵۰۰ میلیون تومان؟ایران صنعت خودروسازی داره؟
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۳ دی ۱۳۹۹
خودروی داخلی ما فقط پیکان هست همین
پ
۱۴:۴۸ ۱۲ دی ۱۳۹۹
خودروی ترکیه، برندهای اروپایی مقایسه بشه نه بنجول ایرانی کمی ازعقلتون استفاده کنید۰۰۰دوستان
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۲ دی ۱۳۹۹
تو این ۴۰ سال وضعیت بجای رسیده که از فردا ملت میگن صدرحمت به قاجار
رضا
۱۱:۲۳ ۱۲ دی ۱۳۹۹
ما که صنعت خودرو سازی نداریم به نظر این صنعت دلالی است و نهایت کاری که می کنند ارتقای چراغ های جلوی اتومبیل هاست.
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۲ دی ۱۳۹۹
روحانی که همش دنبال حاشیه سازی بارفراندومه اگه واقعا راست میگه چرا به نظرمردم درمورد ای فرغون سازای تحت امرش اهمیت نمیده که هیچکیم ککش نمیگزه.چرااینا قبول نمیکنن عرضه خودروسازی ندارن ملت اگه ماشین اینا رونخوان کیو بایدببینن
عباس
۱۰:۲۳ ۱۲ دی ۱۳۹۹
این خودرو که ترکیه زده کل صنعت خودرو سازی مضخرف ایران با مسئولان از پایین به بالاشو می ارزه بیخود مقایسه نکن که یعنی اره ما داریم رقابت میکنیم
هوای پاک
۰۹:۳۷ ۱۲ دی ۱۳۹۹
اینروزا آلودگی هوا امان منو بریده
مهم ترین فرق اینه که این ماشین اصلا اگزوز نداره و هوا رو آلوده کثیف نمیکنه
علی
۰۹:۳۱ ۱۲ دی ۱۳۹۹
اونا با۴۰۰تومن چی میدن به مردم.ایران با۴۰۰تومن چی میده
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۲ دی ۱۳۹۹
منم يواش يواش دارم به تين نتيجه ميرسم كه هم خودكفايي تو خودروهاي برقي بيشتره و ارزونتره و هم آلودگي ندارن و بهتره مام بريم سراغ ساخت پرايد و پژو برقي
احسان
۰۹:۰۳ ۱۲ دی ۱۳۹۹
فکر کنم اگر یک خورده دیگر درطراحیش دقت میکردن با پراید 111 قابل مقایسه بود
هم میهن
۰۸:۳۶ ۱۲ دی ۱۳۹۹
درود خدا بر کسانی که در اندیشه آسایش مردم و بالا بردن اعتبار و آبروی جهانی کشورشون هستند
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۲ دی ۱۳۹۹
آخه دنا پلاس با تکنولوژی 30 سال پیش با این خودرو میشه مقایسه کرد؟
بازنشسته ۲
۰۷:۵۶ ۱۲ دی ۱۳۹۹
بخش جذاب مقاله « آریو S300 اتوماتیک یا زوتی Z300 اتوماتیک؟ » به امکانات رفاهی مربوط می‌شود. سایپا به دلایل مختلفی، بخش زیادی از آپشن‌های آریو را هنگام مونتاژ حذف کرد و خریداران ناچار بودند با صرف هزینه شخصی، برخی تجهیزات را در اتومبیل خود نصب کنند. در سایپا آریو خبری از نمایشگر و دوربین عقب نیست، تعداد ایربگ‌ها به دو عدد کاهش یافته است، سیستم صوتی تنها چهار بلندگو دارد و سیستم تهویه نیز از اتوماتیک به دستی تغییر حالت داده است.
مهری
۰۶:۴۰ ۱۲ دی ۱۳۹۹
ما عقب گرد کنیم همان پیکان با ترمز ای بی اس و دو ایربگ و سنسور دنده عقب تحویل مردم بدهیم فکر کنم با 100 میلیون همه مردم که نه اما مسئولین با کفایت ایران راضی هستند
ناشناس
۰۶:۳۹ ۱۲ دی ۱۳۹۹
دنا به پای این برسه
سینا
۰۶:۰۳ ۱۲ دی ۱۳۹۹
اخه این ماشینا که تو ایران فرمودین که در حد دنا و ال۹۰ و غیره که همه سواری بودن. شاسی بلند رو با سواری مقایسه میکنن؟ درضمن خودرو برقیه. مقایسه خودرو در هر کجای جهان حساب کتاب داره. نه که ی شاسی بلند برقی رو با سواری های داخل و بنزینی مقایسه کرد. همینجا بی سوادی و پوچی علم خودرو سازی و عدم اطلاعات و معلومات رو نشون میده.
محمود
۰۴:۴۲ ۱۲ دی ۱۳۹۹
عقب ماندیم حالیمون نشده یا بهتر بگیم حالیشون نشده
ناشناس
۰۴:۱۲ ۱۲ دی ۱۳۹۹
صنعت خودروسازی ترکیه تقریبا با ایران و کره جنوبی همزمان شروع به کار کرد، اما هر سه کشور سه راه مختلف را رفته اند.
کره جنوبی برند‌های خود را توسعه داد و ترکیه پایگاه خودروسازان خارجی شد و....
چرا نگفتید ایران چی شد و کدوم راه رو رفت؟؟؟
از مسیری ک ایران رفت رو خجالت می کشید به زبان بیارید؟؟؟؟
ناشناس
۰۳:۲۶ ۱۲ دی ۱۳۹۹
با پول ایران اینقدر گرون در میاد و گر نه برای جهان و با پول خودشون هیچی در نمیاد
مسعود
۰۲:۱۰ ۱۲ دی ۱۳۹۹
کیفیت ماشین ایرانی را با خارجی ها یکی میدانید؟ ارزش این ماشین های داخل سی تا چهل ملیون هست
اریو
۰۱:۴۸ ۱۲ دی ۱۳۹۹
تارا جدیدترین اشغال ایرانی که فیس اپ دنا است واز نظر تکنولوژی ۱۰ سال عقبتر از این ماشینه تخمین زدن ۳۵۰۰۰ دلار.جالبه هرروز هم میگن خودرو سازی ما زیان ده است.حالا بیابید پرتقال فروش را
امیر
۰۱:۴۱ ۱۲ دی ۱۳۹۹
قیمتش اندازه پرایده
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۲ دی ۱۳۹۹
ایران و کره و ترکیه با هم تولید خودرو شروع کردن این از کره و اون از ترکیه و این هم از ایران خودتون قضاوت کنین
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۲ دی ۱۳۹۹
با دلار 1000 تومانی حساب کنید نه 30 هزار تومانی .............. انموقع میشود .اشغالهای ما 16 ونیم میلیون تومان .
محمد
۰۱:۱۱ ۱۲ دی ۱۳۹۹
چی رو با چی مقایسه میکنی! مشدی!!؟ یک اتومبیل در سطح جهانی و قابل رقابت با برندهای شاخص است ؛ این فرقونهای وطنی ! که به قیمت بنز به مردم میاندازید! چطوری میشه مقایسه کرد!!!؟؟
مهدی
۰۱:۰۶ ۱۲ دی ۱۳۹۹
با پراید ۱۳۱،۱۴۱،۱۵۱،...وگاریهای دیگه ، پژو۴۰۵،اردی و.....، سمند ال ایکس ،سورن و....
همرده است
اخه اینم سواله خجالت بکشین
حتی چرخ خودرو ترکیه به تمام هیکل خودروهای ایرانی شرف داره
شهرام
۰۰:۴۷ ۱۲ دی ۱۳۹۹
البته 16500 دلار تو ترکیه اگه بیاد ایران قیمتش میشه نزدیک یک میلیارد و دویست میلیون تومان که با هیچ یک از خودروهای بی کیفیت داخلی یکی نخواهد بود.
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۲ دی ۱۳۹۹
باید به خودرو سازان ایرانی افتخار کرد فقط
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۲ دی ۱۳۹۹
خودروی ترکیه همردیف ماشینهای روز دونیا میباشد نه این تمام منتاژ های چین غیره خجالت خوب چیزی از هیچی هم کم نمی آورید
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
اونها بدنبال ارتقا تولید و ما بدنبال خالی کردن جیب مردم و کلاه گذاشتن سر همدیگه، آنها سازمان حمایت از مصرف کننده تولید کننده و تعزیرات و ... شورای کوفتی رفاقت و .. ندارند که هزینه های سربار و غیر تولید را بکشند روی کالایی نهایی که می دهند دست مردم ، واقعا از این مردم مظلوم تر و یتیم تر توی تاریخ سراغ دارید؟!
یک ایرانی
۲۳:۴۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
این ماشین خدا شاهده با بیست تا از بهترین خودرهای ایران برابری میکنه.
علی
۲۳:۴۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
آخه این ماشین زیبا کجاش با ماشین های ما قابل مقایسه است تنها شتابشو ببین این اگه ایران بیاد بالای دو میلیارد میشه
محمدرضا
۲۳:۳۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
واقعا که ، با ۴۲۰ تومن اینجا میشه دناپلاس خرید اونوقت ببینید ترکیه ای ها چی میتونن بخرن ؟ ادم اینجا از زندگی نا امید میشه
مسیح
۲۳:۱۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
قابل قیاس با فورگون های ایرانی نیست که نیست. اینجا دلال بازی است صد سال دیگر هم همین است.
Keyvan
۲۳:۰۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
جمشید آرین که بیست سال پیش خودروی برقی ساخت نزاشتید تولید بشه فراریش دادین حالا ترکیه اومده داره مسخرتون میکنه.واقعا مدیران
بی لیاقت و خائنی داریم
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
شرم بر شما
چقدر رو دارین
آره البته خودرو های تولید شده از نظر قیمت فرازمینی واز لحاظ کیفیت در حد فرغونن
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
با لیره واحد پول ترکیه نسبت به دلار بسنجید میشود 90 میلیون که با 6تا هفت ماه حقوق کارگر ترک میتوانه این خودرو لوکس وباکیفیت مشود خرید حالا با7ماه حقوق کارگر. ایران میشه یک موتور بی کیفیت خرید خخخخخ بکشید
Â
۲۱:۲۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
نه فقط مرغ خام بلکه مرغ پخته هم به این مقایسه نیشخند میزنه چه برسه به آدمیزاد
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خجالت بکشید ماشین ترکیه را باید با ماشینهای کره ای و خودروهای با کیفیت چین مقایسه کرد نه با اشغالهای ایرانی
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
با ددلار 4200 چند میشه چرا دنبال راستی وحقیقت نیستید .شرم براین دوفرغون ساز که ترکیه ماشین روز برقی ب به قیمت لیره حساب کنید میشود 150 میلیون یعنی حقوق 6ماه کارگر ساد درترکیه
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خدا وکیل این ماشین با این هیبت و امکانات و شتاب و موتور و... 420 میلیون بعد خودرو سازای ما همش دم از ضررو زیان میزنن و میگن قیمتامون خیلی پایینه!!!! تا کی باید یه ملت گروگان دوتا شرکت مثلا خودروساز و 4 تا شرکت مونتاژ کار خوروی چینی باشه!!! واقعا بعداز 40 سال دیگه بس نیست!
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
با این نحوه کشور داری هیچ امیدی به آسایش نیست