سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبارات جوابگوی بازگشایی راه‌های عشایری در خوزستان نیست

مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: انسداد و تخریب راه‌های عشایری یکی از مشکلاتی است که اعتبارات جوابگوی بازگشایی آن‌ها به صورت کامل نیست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی‌رحم کریمی مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: مشکل جدی عشایر، انسداد راه‌ها به دلیل بارندگی‌های اخیر در شمال و شمال شرق استان است که امکانات و اعتبارات  جوابگوی بازگشایی این راه‌ها به صورت کامل نیست.

او افزود: در بارندگی‌های اخیر، در یک شهرستان که عمدتا بستر جاده‌های آن خاکی و شوسه است، ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که موجب تخریب به صورت گسترده شده و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته و مساعدت‌هایی که ستاد مدیریت بحران خوزستان انجام داده است؛ این تلاش‌ها پاسخگوی رفع خسارات وارده نبوده و نیازمند اعتبارات لازم هستیم که حداقل، راه‌ها به همان شرایط اولیه بازگردند.

کریمی اظهار داشت: اختصاص دستگاه‌ها و امکانات به حوزه‌هایی که گرفتار مشکل شده اند به صورت محدود است و تاکنون قادر به بازگشایی راه‌ها به شکلی که تردد به آسانی صورت پذیرد، نبوده‌ایم و اکنون مشغول بازگشایی راه‌ها هستیم که این روز‌ها روند به کندی پیش می‌رود و نیازمند حمایت‌های ویژه در این خصوص هستیم.

مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: عشایر در نقاط کوهستانی و صعب‌العبور مستقر هستند و شدت بارندگی نیز در این نقاط بیشتر است و تخریب راه‌ها با توجه به اینکه بستر خاکی بیشتری دارند، زیاد است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در خوزستان حدود ۳۰۰ کیلومتر راه عشایری وجود دارد و به وسیله اداره امور عشایر نگهداری می‌شود، اما اعتبارات در خصوص نگهداری راه‌ها واقعا پاسخگو نیست و نیازمند همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل هستیم، بیان داشت: ستاد مدیریت بحران نیز باید امکانات بیشتری در اختیار ما قرار دهد تا هنگام انسداد راه‌ها، بتوانیم هر چه سریع‌تر آن‌ها را بازگشایی کنیم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.