سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۵۳ مرکز مشاوره بهزیستی در چهارمحال و بختیاری

امسال ۲۶ هزار و ۵۶۲ نفر در چهارمحال و بختیاری از خدمات مشاوره حضوری و تلفنی بهزیستی بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: امسال ۲۶ هزار و ۵۶۲ نفر در استان از خدمات مشاوره حضوری و تلفنی بهزیستی بهره‌مند شدند.

او افزود: از این تعداد هفت هزار و ۷۷۳ نفر مشاوره حضوری دریافت کردند و ۱۲ هزار و ۶۶ جلسه مشاوره برای آن‌ها از سوی بهزیستی برگزار شده است.


بیشتر بخوانید


عسگری با تاکید بر اینکه ۵۳ مرکز مشاوره حضوری در استان فعال است، اضافه کرد: در زمان شیوع کرونا در مراکز مشاوره حضوری، بیشتر مشاوره مربوط به مشاوره خلقی و اضطرابی به دلیل بیماری کرونا و مشاوره مشکلات خانوادگی بوده است.

او ادامه داد: کاهش و محدود شدن ارتباطات در این ایام، عاملی برای افزایش مشکلات خلقی، اضطرابی و همچنین مشکلات خانوادگی، مشکلات زندگی باعث شده نیاز به دریافت مشاوره افزایش پیدا کند.

عسگری به افزایش آمار مراجعه‌کنندگان در ایام کرونا به مراکز مشاوره اشاره کرد و گفت: برداشته شدن محدودیت‌های رفت و آمد، محدودیت در فعالیت مراکز مشاوره و همچنین افزایش مشکلات از جمله افسردگی و اضطراب زمینه افزایش مشاوره را فراهم کرده است.

او با تاکید بر اینکه مشاوره غیرحضوری با تلفن ۱۴۸۰ و خط ۱۲۳ با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان مردم، کاهش آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی در حال انجام است افزود: در این مدت ۱۸هزار و ۷۸۹ مورد مشاوره غیرحضوری برقرار شده است.

عسگری اضافه کرد: حدود ۱۴ هزار تماس از این تعداد در شش ماهه نخست امسال بود که دل‌نگرانی از کرونا و محدود بودن ارائه خدمات حضوری مشاوره باعث افزایش مشاره تلفنی بود و با بازگشایی مدارس و درگیرشدن خانواده‌ها در تکالیف مدرسه و پیگیری فعالیت دانش‌آموزان تماس در سه ماهه سوم امسال ۳۰ درصد کاهش داشته است.

او ادامه داد: عمده موضوعات دریافت مشاوره تلفنی و غیرحضوری مربوط به خانواده، مشاجرات خانوادگی، مسایل اعتیاد، مشاوره کودک و تحصیلی، مسایل مربوط به ازدواج و زناشویی و مشکلات بین زوجین بوده است.

عسگری گفت: در ایام کرونا مشکلات بین خانواده و زجین و تعارضات ۲۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.