سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در استان همدان؛

کرونا فروش صنایع‌دستی را نصف کرد

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: صادرات غیررسمی صنایع‌دستی بر صادرات رسمی پیشی گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، هاشم مظاهری، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه صادرات غیررسمی صنایع‌دستی بر صادرات رسمی پیشی گرفته است اظهار کرد: با شیوع کرونا فروش محصولات صنایع‌دستی محدود شد و در صادرات رسمی صنایع‌دستی رقم قابل توجهی نبود.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش صادرات صنایع‌دستی داشتیم افزود: تولیدات صنایع‌دستی هم اکنون ادامه دارد و بازار‌های داخلی وجود دارد، اما در مجموع فروش تولیدات نصف شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: کارگاه‌های صنایع‌دستی تعطیل نشده‌اند، اما کارگاه‌های بزرگ با یک سوم و دو سوم نیرو کار می‌کنند.

مظاهری در ادامه با بیان اینکه امسال تعهد ما ۱۱۰ مجوز مشاغل خانگی بود یادآور شد: با استقبالی که صورت گرفت این تعداد به ۵۰۰ نفر افزایش و ۴۲۰ نفر آن‌ها وام اشتغال دریافت کردند.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه در صنایع‌دستی نسبت به مشاغل دیگر مواد اولیه بیشتر در داخل تأمین می‌شود و  تولیدات زیاد دچار مشکل نشد، اما فروش تحت تأثیر کرونا قرار گرفت.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به راه‌اندازی کارگاه ریسندگی در نهاوند بیان کرد: در نهاوند ریسندگی دستی راه‌اندازی شده به طوری که پس از نخ‌ریسی، رنگرزی انجام شده و بافت گلیم صورت می‌گیرد که این یک محصول بومی و فرهنگی است و نیاز به مواد خارجی ندارد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.