سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاجی بابایی:

اولویت بودجه ۱۴۰۰ برای دانش آموزان مناطق محروم

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس گفت:اصلی‌ترین اولویت ما در مجلس و دولت باید تمرکز بر توسعه عدالت کمی وکیفی آموزشی باشد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رضا حاجی بابایی در دیدار با سید جواد حسینی معاون وزیر ورئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در محل کمیسیون برنامه وبودجه صورت گرفت، با اشاره به ضرورت توسعه عدالت آموزشی گفت: اصلی‌ترین اولویت ما در مجلس و دولت باید تمرکز بر توسعه عدالت کمی وکیفی آموزشی باشد.

وی تاکید کرد: عدالت آموزشی زمانی ایجاد می‌شود، که بتوانیم زیرساخت‌های آموزش وپرورش انعطاف پذیر که همه دانش آموزان صرف نظر ار تفاوت‌های فردی، منطقه ای، فرهنگی از همه ظرفیت‌های ایجاد شده بهره برداری نمایند.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه محاسبات مجلس با اشاره به لزوم استاندارد سازی فرآیند‌های آموزش وپرورش با توجه به چرخش‌های تحول آفرین که درسند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در تربیت تمام ساعتی، زمینه رشد و شکوفایی همه جانبه متعلمان بر اساس استعداد‌های هریک مدنظر می‌باشد، در این راستا باید فرایندها، منابع انسانی وفضا وتجهیرات متناسب با نیاز همه کودکان ونوجوانان طراحی و تدوین شود.

وی در تبیین این موضوع به اهمیت ارتقای سطح کمی وکیفی خدمات آموزشی وپرورشی و توانبخشی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اشاره کرد و گفت: آموزش وپرورش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه لزوما باید با خدمات توانبخشی تکمیل شود وبا این رویکرد عنصرمهم ومکمل در آموزش وپرورش این دانش آموزان خدمات مشاوره ای، توانبخشی است.

حاجی بابایی توجه تجهیز هنرستان‌ها به منظور توسعه آموزش‌های مهارتی، لزوم تجهیز کارگاه‌ها وآزمایشگاه‌های مدارس را نیز در ردیف اولویت‌هایی برشمرد که در بودجه ۱۴۰۰ باید مدنظر قرار گیرد.

وی به آموزش‌های مجازی ودیجیتالی نیز اشاره کرد وگفت: یکی دیگر از ابعاد عدالت آموزشی عدالت در آموزش‌های مجازی و دیجیتالی است، که با شیوع بیماری کرونا در دستور کار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر ضرورت توجه به عدالت دیجتیالی در آموزش وپرورش دانش آموزان که در سند تحول بنیادین نیز مدنظر قرار دارد، گفت: براساس گزارش مسئولین آموزش وپرورش ۳۰ درصد از دانش آموزان به هیچ گونه تبلت وابزار هوشمند برای استفاده از آموزش‌های مجازی دسترسی ندارند، از این رو توجه ویژه به تهیه تبلت وتجهیزات هوشمند برای دانش آموزان مناطق محروم در بودجه ۱۴۰۰ یکی از مهم‌ترین ضرورت‌هایی است که باید دولت ومجلس آن را در برنامه خود قرار دهند.

وی به ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه نیز اشاره‌ای داشت وگفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این زمینه باید ورود نماید و باتمام ظرفیت برای تهیه تبلت و تجهیزات هوشمند، خط ارتباط دیتایی دانش آموزان برنامه‌های خود را ارائه کند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.