سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سد نهب تاکستان، اسفندماه امسال آبگیری می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین از آبگیری سد نهب در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: مشکل آب شهرستان‌های تاکستان و بویین زهرا با افتتاح این سد حل خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: سد نهب در شهرستان تاکستان در آستانه آبگیری قرار گرفته و در اسفند ماه امسال با بهره‌برداری این سد، مشکلات کم آبی کشاورزان شهرستان بویین‌زهرا و تاکستان و همچنین آب شرب چندین روستا برطرف خواهد شد.

فرخزاد افزود: نباید برای افتتاح مشکل معارض وجود داشته باشد و مدیران کل امور اراضی و منابع طبیعی استان قزوین باید موضوع املاک و زمین‌های معارضان را در جلسه رفع تداخلات بررسی  و حل کنند.

او اضافه کرد: با اجرای آبگیری پل آهنی روستای شیزر و ۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی اطراف سد زیر آب خواهد رفت و باید هماهنگی لازم با کشاورزان و زارعان محلی انجام شود تا حق و حقوق آن‌ها در استفاده از سد نهب تضییع نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در ادامه گفت:  به‌زودی به همراه استاندار قزوین و مدیران شرکت آب و فاضلاب از روند تغییر مکان پل شیزر بازدید می‌کنیم تا اگر ممکن بود این پل را حفظ کرده و در غیر این صورت پل یا مسیر مواصلاتی جدیدی برای روستای شیزر در نظر بگیریم.

فرخزاد با تاکید بر لزوم به‌کارگیری مشارکت کشاورزان و زارعان محلی برای ایجاد شبکه آب‌رسانی پایین‌دست سد نهب گفت: با آبیاری به روش‌های قدیمی و سنتی زمین‌های پایین‌دست سد نمی‌توانیم بهره‌برداری کافی از آب سد داشته باشیم و احداث شبکه آبرسانی نوین در پایین دست سد نهب نیازمند همراهی تشکل‌ها و تعاونی‌های مردمی مدیریت آب و آب‌بران است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: نباید کار ایجاد این شبکه‌ها منوط به پرداخت اعتبارات دولتی باشد و باید از تمام شیوه‌های نوین برای جذب منابع مالی و احداث شبکه استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.