سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقه سرعت بین تمام نسل‌های فیات ۵۰۰ + فیلم

علاقه‌مندان به رالی، بین تمام مدل‌های فیات ۵۰۰ مسابقه سرعت برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تیمی بین تمام نسل‌های فیات ۵۰۰ مسابقه برگزار کرد. در این رقابت تمام مدل های فیات که از موتور عقب بهره می برند، به علاوه خودروی جدید این کمپانی خودرو سازی که ۵۰۰e است شرکت داشتند.

در این مسابقه تنها هاچ بک‌های سه در حضور داشتند و تنها فیات ۵۰۰ که عموماً به آن توپولینو می‌گویند، در این مسابقه شرکت داده نشده است زیرا این خودرو تنها نسخه از اتومبیل های شهری دارای موتور جلو در ایتالیا است و تیمی که این مسابقه را برگزار کرد، نتوانست نمونه های دیگری از این خودروی شهری را برای مسابقه درگ پیدا کند.

در این رقابت جدیدترین نسخه، فیات ۵۰۰e EV عملکرد بهتری داشت. نکته جالب البته این بود که این خودرو، توانست در برابر فیات Cinquecento که نسل سوم این کارخانه خودروسازی است، جایگاه خود را حفظ کند.

بعد از فیات چینکوئه‌چنتو، که در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ تولید می شد، مدل اسپرت آن طراحی شد.

طراحی این  خودرو‌ از نوع موتور جلو-محور جلو بود. چهار اتومبیل حاضر در این مسابقه، نشان دهنده میزان تغییرات در طراحی این خودروسازی در چندین دهه است. این شرکت خودرو سازی فیات ۵۰۰ را از یک هاچ بک کوچک و آهسته و پر سر و صدا به کروزری بی صدا و سریع تبدیل کرده است.

به جرات می‌توان فیات ۵۰۰ از محبوب‌ترین خودروهای سایز کوچک دنیا، پس از فولکس بیتل (قورباغه) است. مدل‌های اولیه این محصول، بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۵ تولید شده است و با تیراژی نزدیک به ۴ میلیون نسخه، پرفروش‌ترین خودروی تاریخ ایتالیا بود.

 سابقه تولید فیات ۵۰۰، به عنوان محصولی ۲ در با بدنه‌  کامپکت، به سال ۱۹۳۶ برمی گردد، زمانی که با نام توپولینو (Topolino) به تعداد ۵۲۰ هزار دستگاه در سال ۱۹۵۵ عرضه شد. با این حساب می‌توان، قدمت فیات ۵۰۰ در خودروسازی جهان را، نزدیک به ۸۰ سال تخمین زد.

فیات ۵۰۰ علیرغم تغییرات زیاد، همچنان نماینده کاملی از صنعت خودروسازی ایتالیایی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.