سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام خبر داد؛

لزوم افزایش تعداد کتابخانه های عمومی در مهران

سمیه حیدری از لزوم افزایش تعداد کتابخانه های عمومی در شهرستان مهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهران با حضور سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام, اسد قاسمی فرماندار شهران مهران, حجت الله نصیری پور شهردار مهران, مهدی تاجدینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و احمد حیدری  رئیس شورای شهر مهران در محل فرمانداری برگزار شد.

سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این جلسه با بررسی وضعیت کتابخانه عمومی شهرستان مهران گفت: در شهرستان مهران دو باب کتابخانه عمومی وجود دارد که این تعداد باتوجه به پراکندگی جمعیت، مرزی بودن و همچنین به عنوان دروازه عتبات عالیات و میزبانی سالانه میلیون‌ها زوار حسینی (ع)، شایسته نیست بنابراین اقداماتی جهت افزایش تعداد کتابخانه‌های شهرستان صورت گرفته است که امیدواریم مسئولین در این زمینه همکاری لازم را بنمایند.

او افزود: بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور محدود است و پاسخگوی نیاز‌های متنوع و خدمات گوناگون کتابخانه‌های عمومی نیست بنابراین تسریع در پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری‌ها با توجه به الزام قانونی آن‌ها و در کنار آن مساعدت فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های حمایتی، می‌توان بخشی از این کمبود‌ها را جبران نماید.

حیدری ادامه داد : رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی در گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با امر کتابخوانی، تحول مثبتی در فراگیری فرهنگ مطالعه ایجاد نموده است و با ایجاد محیط‌های شاداب شرایط را برای جذب حداکثری مردم فراهم کرده اند البته میزان موفقیت این مراکز وابسطه به همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام اضافه کرد : به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهران محفل ادبی راه اندازی شده است که فرصت مغتنمی برای ارتباط شاعران و ادبا و بهره مندی آن‌ها از تجارب و دانش همدیگر است.

او اظهار داشت: گسترش فرهنگ اهدای کتاب به عنوان یک رفتار حسنه از برنامه‌های محوری در کتابخانه‌های عمومی می‌باشد که در صورت فراگیری آن، بخش مهمی از منابع کتابخانه‌های عمومی تامین می‌شود همچنین باعث تسریع در گردش منابع و استفاده مشترک از آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام / غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.