سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۱۷ درصدی تولید پلاکت به روش آفرزیس

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: تولید پلاکت به روش آفرزیس در خراسان رضوی از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مجیدعبداللهی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به آمار اهدای اختصاصی پلاکت گفت: در ۸ ماهه اول امسال تعداد هزار و ۷۰۷ واحد پلاکت به روش آفرزیس در انتقال خون خراسان رضوی تولید شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال دارای رشد بیش از ۱۷ درصد بوده است.

او افزود: اداره آفرزیس انتقال خون خراسان رضوی دارای دستگاه تولید اختصاصی پلاکت بوده و از نظر منابع انسانی و سایر امکانات با کمبود‌هایی روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید


مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی شرایط عمومی اهدای اختصاصی پلاکت و پلاسما را در بخش آفرزیس مانند شرایط عمومی اهدای خون دانست و ادامه داد: اهداکنندگان مستمر خون، با تماس با این بخش ضمن کسب اطلاعات بیشتر به اهداکنندگان اختصاصی فراورده‌های خونی پیوسته و به این ترتیب مجموعه عام المنفعه انتقال خون را در یاری رساندن به بیماران نیازمند به این نوع فراورده‌های خونی بیش از پیش یاری کنند.

عبداللهی بیان کرد: هر اهداکننده واجد شرایط پلاکت، می تواند در هر ماه دو نوبت و در مجموع درهر سال ۲۴ نوبت پلاکت اهدا کند.

او تصریح کرد:اداره آفرزیس انتقال خون استان در مشهد مقدس، میدان شریعتی ابتدای خیابان دانشگاه پایگاه امام رضا علیه السلام واقع است و آماده پاسخگویی و اطلاع رسانی به داوطلبان و پذیرش اهداکنندگان واجد شرایط خواهد بود.

آفرزیس یک روش درمانی است که طی آن خون یک اهداکننده یا بیمار گرفته می‌شود و برای جداسازی یک جزء آن به اجزای جداگانه تقسیم می‌شود. سپس اجزای خون باقی‌مانده دوباره به جریان خون بیمار یا اهداکننده وارد می‌شود.

آفرزیس برای جمع‌آوری اجزای خون اهداکننده (مانند پلاکت‌ها یا پلاسما) و همچنین برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود که در آن بخشی از خون که حاوی عناصر تحریک‌کننده بیماری است حذف می‌شود.

انتهای پیام//ف. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.