سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح چگونگی احداث اولین خانه روباز سپک تاکرا کشور در کرمانشاه

رئیس کمیته سپک تاکرا استان کرمانشاه از پیشرفت ۷۰ درصدی اولین خانه روباز سپک تاکرا کشور در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا رستمی رئیس کمیته سپک تاکرا استان کرمانشاه گفت : سال ۲۰۱۹ بود که تیم کرمانشاه به عنوان نماینده ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین اعزام و در یکی از کمپ‌های ورزشی این کشور مستقر شد. در کمپی که ما در آن مستقر شده بودیم، تعدادی زمین روباز سپک تاکرا بود که بازیکنان این رشته در آنجا تمرین می‌کردند.

او گفت : باتوجه به اینکه چنین نمونه‌ای از زمین‌های روباز سپک تاکرا را در ایران نداشتیم، برای همین شرایط آن را کاملا بررسی و از روی آن الگوبرداری کردیم تا نمونه اش را در کشور بسازیم.

او افزود: زمانی که از این مسابقات به کرمانشاه بازگشتیم، موضوع را با مدیرکل ورزش و جوانان استان درمیان گذاشتم و قرار بر این شد تا نمونه مشابه آن را در کرمانشاه بسازیم، بنابراین جانمایی آن در مجموعه ورزشی آزادی، در کنار زمین ساحلی والیبال انجام گرفت.

رستمی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: پروژه خانه روباز سپک تاکرا کرمانشاه در مراحل پایانی خود قرار دارد و تنها ساخت کف پوش مخصوص آن باقی مانده که منتظر اختصاص اعتبار برای اجرای این بخش هستیم.

او با تاکید براینکه تمام استاندارد‌های فدراسیون جهانی در ساخت این زمین رعایت شده، افزود: باتوجه به اینکه نصب کف پوش این زمین باید در شرایط آب و هوایی مناسبی انجام گیرد، احتمالا اوایل سال آینده این پروژه به پایان خواهد رسید.

این مربی بین المللی سپک تاکرا درخصوص مهمترین مزیت‌های احداث این زمین ادامه داد: کم هزینه بودن ساخت چنین پروژه‌ای نسبت به ساخت یک سالن مسقف استاندارد و نیز توسعه سپک تاکرا به دلیل داشتن جنبه تبلیغی آن در فضای باز از مهمترین مزیت‌های آن است.

او با بیان اینکه در حال حاضر تنها یک سالن سپک تاکرا در کرمانشاه وجود دارد که آن هم مربوط به بخش بانوان است، افزود: با وجود افتخارات زیادی که که سپک تاکرای کرمانشاه در بخش مردان طی یک دهه اخیر کسب کرده و به قطب اصلی این رشته در کشور تبدیل شده، اما فاقد یک سالن برای تمرین بازیکنانمان هستیم که اعتبار بالایی هم برای احداث آن نیاز است، بنابراین با این شرایط و تا زمان افتتاح خانه روباز در سالن‌های مختلف شهر تمرین می‌کنیم.

رستمی گفت: البته سالنی هم که برای تمرین بانوان این رشته در استان داریم، تنها سالن اختصاصی استاندارد سپک تاکرای بانوان ایران است.

او به قدرت سپک تاکرای کرمانشاه در ایران اشاره کرد و گفت: ۲۱ بازیکن کرمانشاهی که پنج نفر از این تعداد بانوان هستند، در تیم‌های ملی رده‌های مختلف سپک تاکرای ایران عضویت دارند که حاکی از قدرت بالای سپک تاکرای کرمانشاه در کشور است.

 رئیس کمیته سپک تاکرای استان،افزود: کرمانشاهیان نه تنها در عرصه تیم ملی، بلکه در انجمن سپک تاکرای ایران هم تعدادی کرسی را به خود اختصاص داده‌اند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.