سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیکر مادر شهیدان کارکوب زاده در گلزار شهدای قم آرام گرفت

پیکر مادر شهیدان کارکوب زاده امروز با اقامه نماز رئیس جامعه مدرسین در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم خاک‌سپاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مراسم تشییع و خاکسپاری بانوی ایثارگر ،زهرا کارکوب زاده،مادر سه شهید و یک جانباز دوران دفاع مقدس صبح امروز در قم برگزار شد.

پیکر این مادر شهید و انقلابی پس از اقامه نماز  آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، بر روی دستان مردم متدین و هم رزمان فرزندان شهیدش از مسجد باب الجنه به سمت گلزار شهدای علی ابن جعفر (ع) قم تشییع و در جوار شهدای هشت سال دفاع مقدس به خاک سپرده شد.

خلیل کارکوب زاده در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ در خرمشهر به شهادت رسید، هفت ماه بعد از شهادت خلیل، برادر بزرگترش عبدالجلیل به شهادت رسید و ۱۱ماه بعد منصور سومین شهید این خاندان ایثارگر شد. محمد رضا دیگر فرزند خانواده کارکوب زاده مدتی را در اسارت بعثی ها بود؛ او از جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس است.

این بانوی ایثارگر و انقلابی چهارشنبه شب در بیمارستان خاتم تهران به دلیل عارضه کلیوی دعوت حق را لبیک گفت.


 مادر شهیدان کارکوب زاده در سفر سال ۸۹ رهبر معظم انقلاب به قم، با ارسال نامه‌ای خواستار دیدار با رهبری شد و حضرت آیت الله خامنه‌ای پس از رویت این نامه، سفر خود را یک شب دیگر تمدید کردند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با این خانواده شهید فرمودند: «این رو به شما بگم. من امشب بنا نبود قم بمونم. فقط به خاطر شما موندم. البته خونه دو شهید دیگه هم رفتیم. اما من به خاطر شما موندم. برای این که بتونم شما رو ببینم».

کتابی نیز با عنوان «خانم کارکوب» به قلم رضیه غُبیشی از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده که روایتگر زندگی مادر این سه شهید بزرگوار است. این کتاب در پنج فصل به زندگی مادر این شهید می‌پردازد و در بخشی از این کتاب نیز با عنوان «برگ آخر» نحوه دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده شهید بیان شده و در پایان کتاب عکس‌هایی از این خانواده شهید منتشر شده است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رفیعی
۲۳:۵۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خدا رحمت کند