سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهمیت استفاده از تکنولوژی به روز، در گسترش تولیدات گیاهی

دانش‌بنیان کردن کشاورزی و انتقال دانش و تکنولوژی از مهم‌ترین لازمه‌های رشد تولیدات در کشاورزی، دام و طیور در مشهد به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه در حوزه کشاورزی توجه به خاک و حفظ آب اهمیت دارد، گفت: آب در بخش کشاورزی وقتی مفید است که خاک مناسب وجود داشته باشد، لذا باید توجه کنیم که آب و خاک دو سرمایه بسیار بزرگی است که باید از آن‌ها مراقبت کنیم.

او با تأکید بر لزوم استفاده از علم و دانش و تکنولوژی در حوزه کشاورزی، افزود: امروز دیگر دوره کشاورزی سنتی به سر آمده و با روند افزایش جمعیت کشور باید خودمان را برای تولید محصولات بیشتر آماده کنیم؛ لذا با توجه به محدود بودن آب و خاک در مشهد می‌توان با استفاده از علم و دانش و تکنولوژی محصولات بیشتری تولید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: سال ها است که به خودکفایی رسیده ایم و سال آینده نیز در این محصول خودکفا خواهیم بود و در سایر محصولات از جمله دانه‌های روغنی نیز اقدامات و گام‌های خوبی برداشته شده است.

طهماسبی زاده جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: جلوگیری از هدررفت و ضایعات محصولات کشاورزی به مانند آن است که از هدررفت میلیارد‌ها متر مکعب آب جلوگیری می‌شود.

او تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است که می‌توان توانایی تولید محصول را چندین برابر افزایش داد و لذا با فناوری و علم و دانش می‌توانیم مقدار و حجم تولید محصولات زراعی، باغی و دامی را افزایش دهیم و در این راستا باید از ظرفیت کارشناسان جهاد کشاورزی و فارغ التحصیلان دانشگاهی بیش از پیش استفاده شود.

انتهای پیام//ف. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.