سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرملین: روسیه ارتباطی با حملات سایبری آمریکا ندارد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد مسکو نقشی در حملات سایبری اخیر در آمریکا ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، ادعای برخی مقامات آمریکا در خصوص دست داشتن روسیه در حملات سایبری گسترده به نهاد‌های این کشور، واکنش ریاست جمهوری روسیه را به همراه داشت.

سخنگوی کاخ کرملین روز پنج شنبه اعلام کرد روسیه ارتباطی با حملات سایبری اخیر به نهاد‌های فدرال آمریکا ندارد. دیمیتری پسکوف اعلام کرد روسیه هیچ نقشی در هک گسترده نهاد‌های دولتی آمریکا ندارد.

پسکوف همچنین با انتقاد از رویکرد تحریمی واشنگتن یادآور شد تحریم‌های ضد روسی آمریکا تنها می‌تواند تکمیل پروژه نورد استریم ۲ را با دشواری مواجه کند.

پیش از این بسیاری از مقامات ارشد دولت آمریکا از جمله شخص وزیر خارجه و وزیر دادگستری این کشور روسیه را عامل اصلی در نفوذ سایبری به نهاد‌های دولتی کشورشان معرفی کردند. این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته میان روسیه و نفوذ‌های الکترونیکی اخیر در آمریکا ارتباطی وجود ندارد.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکا، یکشنبه گذشته یک گروه هکری حملات سایبری گسترده‌ای را با پشتیبانی یک قدرت خارجی به نهاد‌های آمریکایی صورت داده و داده‌های چندین سازمان دولتی را به سرقت برده‌اند. گفته می‌شود طی هفته اخیر ده‌ها حمله سایبری علیه نهاد‌های حساس آمریکا ازجمله وزارت خزانه‌داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته‌ای این کشور انجام شده که مقامات آمریکا را به‌شدت نگران کرده و احتمالا در این حملات اطلاعات بسیار مهمی به سرقت رفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.