سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان عملیات نهال کاری گودگوار بافق تا ۱۴۰۰

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: با پایان عملیات کشت نهال در منطقه گودگوار بافق، این شهرستان بیش از ۹۰ درصد روز‌های خود را بدون گرد و غبار سپری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محجد رضا آخوندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در سفر به بافق، گفت: از سفر ریاست جمهوری حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های بیابان استان در نظر گرفته شده که از این میزان یک سوم آن برای شهرستان بافق است.

او افزود: عملیات کشت نهال گود گوار در حال انجام است که بیش از سه هزار نهال به منظور تثبیت خاک و جلوگیری از ورود گرد و خاک به شهر، کاشت می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه طبق تعهد حدود یکهزارو ۲۰۰ هزار هکتار دیگر برای پایان عملیات کشت نهال در گودگوار باقی مانده است، افزود: با تکمیل این پروژه تا سال آینده، روز‌های گرد و غبار در شهرستان کمتر از ده درصد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: حدود سه میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های آبخیزداری به شهرستان اختصاص یافته است که احداث بند خاکی و گوراب‌های منطقه حسن آباد، قطرم و شادکام از این پروژه هاست که طی چند ماه آینده با حضور مسئولان کشوری آغاز می‌شود.

آخوندی بیان داشت: این پروژه‌ها در مدیریت روان آب‌ها و منابع آبی شهرستان موثر خواهند بود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.