سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از اتلاف ۳۳۰ هزار متر مکعب آب در مهاباد

رئیس امور آب مهاباد گفت: با انسداد چاه‌های غیر مجاز سالانه از تخلیه بیش از ۳۳۰ هزار متر مکعب آب‌های زیرزمینی در این شهرستان جلوگیری شد.

رضا جهین رئیس امور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: انسداد تکلیفی چاه‌های غیرمجاز این شهرستان امسال ۱۲۰ حلقه تعیین شده است که تا آخر سال با اخذ دستور قضایی و همکاری کشاورزان نسبت به انسداد آن‌ها اقدام می‌شود.

جهین افزود: تاکنون ۵۲ حلقه چاه غیرمجاز آب‌های زیرزمینی واقع در این شهرستان با تعامل و همکاری کشاورزان مسدود شده است.
او ادامه داد: با شناسایی چاه‌های غیرمجاز و اخذ حکم قضایی، مسدود شدن آن‌ها تا پایان دی‌ماه نیز به بیش از ۸۰ درصد سهمیه ابلاغی خواهد رسید.

رئیس امور آب مهاباد تصریح کرد: تاکنون پنج هزار و ۴۴۳ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که حجم تخلیه آن‌ها بالغ بر ۷۰ میلیون متر مکعب است.

جهین گفت: برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی باعث کاهش این منابع و پایین رفتن سطح آب آن‌ها شده که در بسیاری از مواقع موجب فرونشست اراضی نیز می‌شود.

او اضافه کرد: هم‌اکنون هزار و ۷۱۸ حلقه چاه دارای مجوز در مهاباد با حجم تخلیه بیش از ۵۵ میلیون متر مکعب وجود دارد که از این تعداد هزار و ۳۲۳ حلقه در بخش کشاورزی با حجم تخلیه ۴۴.۵ میلیون مترمکعب، ۱۹۷ حلقه با حجم تخلیه ۳.۵ میلیون متر مکعب مربوط به بخش صنعت و ۵۹ حلقه نیز با حجم تخلیه ۶ میلیون مترمکعب مربوط به آب شرب روستایی و سه حلقه چاه با حجم یک میلیون مترمکعب مربوط به بخش آب شرب شهری است.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.